Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Ercan YALDIZ
Bölüm Başkan Yardımcıları: Doç. Dr. Ayşe Elif CANBİLEN, Doç. Dr. Hasan KOYUNCU
Erasmus Koordinatörü: Doç. Dr. Rahime CEYLAN
Farabi Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Halil ÇİMEN
Çift Anadal & Yandal Koordinatörü: Prof. Dr. Ramazan AKKAYA
Amacı:
Bölümümüz mezunlarının,
birer Elektrik-Elektronik Mühendisi olmaları amaçlanmaktadır.
Vizyon:
Elektrik- Elektronik Mühendisliği Bölümümüz
Misyon:
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Lisans düzeyinde verdiği eğitim-öğretim ile
bölümümüz MİSYON unun ana eksenini oluşturmaktadır.
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE GÜVENCESİ POLİTİKASI
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ EĞİTİM ÖĞRETİM POLİTİKASI
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA POLİTİKASI
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ULUSLARARASILAŞMA POLİTİKASI
KTÜN ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ YÖNETİM POLİTİKASI
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
2023 |
|
|
|
||
A1. Bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H1.1 Öğretim üyesi başına düşen toplam nitelikli yayın sayısını artırmak |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.1 Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
0,28 |
0,21 |
|
|
|
PG.1.1.2 SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
1,84 |
0,82 |
|
|
|
|
PG.1.1.3 Öğretim üyesi başına düşen atıf sayısı (ISI Citation Index veri tabanınca taranan dergilerde yer alan yayınlardan) |
26,76 |
39,97 |
|
|
|
|
PG.1.1.4 Öğretim üyesi başına düşen ulusal ve uluslararası Sempozyum ve kongrelerde sunulan bildiri sayısı |
1,00 |
1,18 |
|
|
|
|
H1.2. Bilimsel araştırma projelerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.2.1 Ulusal ve uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge niteliği taşıyan proje sayısı (BAP dahil edilmiştir) |
6 |
13 |
|
|
|
PG.1.2.2 Üniversite tarafından bilimsel araştırma projelerine sağlanan destek miktarı (TL) |
11.750,00 |
126.269,00 |
|
|
|
|
PG.1.2.3 Ulusal Kaynaklardan (BAP Hariç) araştırma projeleri için elde edilen toplam destek miktarı (TL) |
1.442.600,00 |
5.523.965,04 |
|
|
|
|
PG.1.2.4 Uluslararası Kaynaklardan araştırma projeleri için elde edilen toplam destek miktarı |
|
|
|
|
|
|
PG.1.2.5 Değişim programları haricinde araştırma amaçlı yurt dışına giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
|
H1.3. Araştırma altyapısını geliştirmek |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.3.1 Çok disiplinli araştırma yapılan merkez sayısı |
|
|
|
|
|
PG.1.3.2 Araştırma laboratuvarı sayısı (Altyapı olanakları ve teknik donanımı iyileştirilen laboratuvar sayısı) |
|
|
|
|
|
|
PG.1.3.3 Akredite olan araştırma laboratuvarı sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.1.3.4 Öğretim üyesi başına düşen BAP (araştırma/tez) projesi destek sayısı |
0,04 |
0,13 |
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
||||||||
2022 |
2023 |
|
|
|
|||||
A2. Eğitim ve öğretim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda gerçekleştirmek |
|
|
|
|
|
||||
H2.1. Eğitim programlarının niteliğinin geliştirmesi ve niceliğinin artırılması |
|
|
|
|
|
||||
|
PG.2.1.1 Lisans öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
|||
PG.2.1.2 Yüksek lisans öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
||||
PG.2.1.3 Lisansüstü ve lisans programlarında öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısı |
31,62 (L) 6.56 (LÜ) |
|
|
|
|
||||
H2.2. Alternatif öğretimin imkânlarının geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
||||
|
PG.2.2.1 Çift anadal ve yandal yapılan lisans program sayısı |
|
|
|
|
|
|||
PG.2.2.2 Lisans değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
||||
PG.2.2.3 Disiplinler arası yüksek lisans sayısı
|
|
|
|
|
|
||||
PG.2.2.4 Lisans öğrencisinin Uzaktan Öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
|
|
|
|
|
||||
H2.3. Eğitim ve öğretimde uluslararasılaşma faaliyetlerinin artırılması |
|
|
|
|
|
||||
|
PG.2.3.1 Lisans öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
5.5 (NÖ) 0.6 (2.Ö) |
|
|
|||||
PG.2.3.2 Uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
3 |
|
|||||||
PG.2.3.3 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
|
|
|||||||
PG.2.3.4 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen ve giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|||||||
H2.4. Ulusal ve uluslararsı görünürlüğümüzün artırılması |
|
|
|
|
|
||||
|
PG.2.4.1 Üniversitede düzenlenen uluslararası etkinliklerin sayısı |
|
|
|
|
|
|||
PG.2.4.2 Üniversitede düzenlenen ulusal etkinliklerin sayısı |
|
|
|
|
|
||||
H2.5. Eğitim ve öğretim altyapısını geliştirmek |
|
|
|
|
|
||||
|
PG.2.5.1 Eğitim ve araştırma için kullanılan lisanslı yazılım sayısı |
|
|
|
|
|
|||
PG.2.5.2 Laboratuvardaki cihaz sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A3. Kamu-Üniversite-Sektör iş birliğini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H3.1 Üniversite-sanayi iş birliğini kurumsallaştırmak ve hizmet kapasitesinin artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.3.1.1 Öğrencilerin staj imkânlarının artırılmasına yönelik yapılan protokol sayısı |
|
|
|
|
|
PG.3.1.2 Öğrencilerin girişimcilik ruhunun artırılmasına yönelik yapılan faaliyetlerin sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A4. Topluma sunulan hizmet ve sosyal sorumluluk projelerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H4.1 Sosyal sorumluluk projesi sayısının artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.4.1.1 Topluma yönelik düzenlenen etkinlik sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
||||||
2022 |
|
|
|
|
|||
A5. Kurumsal kapasiteyi artırmak ve kurum kültürünü geliştirmek |
|
|
|
|
|
||
H5.1. Akademik personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|
|
|
|
|
||
|
PG.5.1.1 Akademik personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
|
H5.2. İdari personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|
|
|
|
|
||
|
PG.5.2.1 İdari personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
|
H5.3. Paydaşlarla iletişimin ve katılımcılığın artırılması |
|
|
|
|
|
||
|
PG.5.3.1 Dış paydaşlarla yapılan yıllık toplantı sayısı |
2 |
|
|
|
|
|
PG.5.3.2 Mevcut öğrenci memnuniyet düzeyi (%) |
|
|
|
|
|
||
PG.5.3.3 Mezun öğrenci memnuniyet düzeyi (%) |
|
|
|
|
|
||
PG.5.3.4 Akademik personel memnuniyet oranı (%) |
|
|
|
|
|
||
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
Program Dili: Türkçe
Program Tanımı: 1970 yılında Mimarlık-Mühendislik Akademisi olarak temelleri atılmış olup, 1975 yılında Selçuk Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi olarak eğitim faaliyetlerine devam etmiştir. 2018 yılında ise Konya Teknik Üniversitesi’nin kurulmasıyla Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi adı altında eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerine devam etmektedir. 2010-2011 eğitim-öğretim yılından itibaren İkinci-Öğretim (İ.Ö.) lisans programına da öğrenci alınmaya başlanmıştır. Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünde Lisans programı için eğitim-öğretim süresi dört (4) yıl olup, bölüme her yıl yaklaşık 70-75 Lisans normal öğretim (N.Ö.) ve 70 Lisans İkinci Öğretim (İ.Ö.) öğrencisi kabul edilmektedir. Bunun yanında her yıl yaklaşık 20 Lisansüstü (Yüksek Lisans ve Doktora) öğrencisi alınmaktadır. 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılından itibaren de İkinci-Öğretim (İ.Ö.) Tezsiz Yüksek Lisans Programına öğrenci kabul edilmeye başlanmıştır. Bölümümüzde “Elektronik”, “Devreler ve Sistemler”, “Telekomünikasyon”, “Elektrik Makineleri”, “Elektrik Tesisleri”, “Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği” ve “Kontrol ve Kumanda Sistemleri” olmak üzere yedi ana bilim dalı bulunmaktadır. Bölümümüzde 7 Profesör, 9 Doçent, 9 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Doktor Öğretim Görevlisi, 12 Araştırma Görevlisi, 2 Teknisyen ve 1 Sekreter görev yapmaktadır. Bölümümüzün lisans, lisansüstü ve doktora programlarını tamamlayarak iş hayatına atılan çoğu mezunlarımız kendi danışmanlık ve müteahhitlik bürolarını kuranlar ile yurt içi ve yurt dışı üniversitelerinde akademik olarak hizmet verenlerin dışında, kendi konularında (veya yakın mühendislik dallarında) değişik kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde aşağıda listelenen alanlarda başarılı hizmetler vermektedirler, Elektronik sanayi, Endüstriyel otomasyon ve kontrol sistemleri, Analog ve sayısal olarak elektrik devre sistem tasarımı, Analog ve saysal haberleşme sistemlerinin tasarımı ve iletimi, Tıp elektroniği, Enerji üretim, iletim ve dağıtım sektörü, Elektrik Makineleri, Fabrika ve işletmelerde işletim ve danışmanlık hizmetleri. Elektrik-Elektronik Mühendisliği günlük hayatı kolaylaştıran ve yaşam kalitesini artıran teknolojik ürünlerin ortaya çıkmasında önemli rol üstlenen mühendislik dallarından biridir. Dolayısıyla, bugün her alanda hızla büyüyen ülkemizde endüstride birinci dereceden ihtiyaç duyulan bir meslek olmasının yanında gelecekte de daha uzun yıllar Elektrik-Elektronik Mühendislerine ihtiyaç artarak devam edecektir.
Kabul Kayıt Koşulları: Ülke genelinde merkezi olarak yapılmakta olan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ve Alan Yeterlilik Sınavları (AYT) sonuçlarına göre, belirli bir kontenjan dahilinde Sayısal puan türünden yeterli puanı alarak yerleşen öğrenciler bölüme kayıt yaptırmaktadırlar.Bunun dışında yatay ve dikey geçiş uygulamalarıyla da bölüme belirli bir kontenjan dahilinde öğrenci alınmaktadır. Yatay ve Dikey geçiş koşulları ve uygulanması ile ilgili yönetmeliklere üniversitenin web sayfasından ulaşılabilmektedir. Bölüme kayıt hakkı kazanan öğrenciler, ilan edilen kayıt tarihlerinde belgeleriyle birlikte fakülte öğrenci işlerine başvurarak kayıtlarını yaptırabilirler. Merkezi sınavla kayıt hakkı kazanan yeni öğrenciler için gerekli belgeler ve ne yapılacağına dair açıklamalar üniversite web sayfasından öğrencilere ayrıca duyurulmaktadır. Bölümümüze ayrıca, yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrenci kabulü de yapılmaktadır. Bununla ilgili olarak KTUN Önlisans ve lisans düzeyinde yurt dışından veya yabancı uyruklu öğrenci kabulü yönergesine üniversitemiz web sayfasından ulaşılabilmektedir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması: Bölümümüzde oluşturulan intibak komisyonu, öğrencilerin önceki öğrenmelerini bölüm müfredatına göre değerlendirerek, intibak işlemlerini yapmaktadır. Komisyon bölümümüze lisans düzeyinden yatay geçişler ile üniversitemiz diğer bölümleri arasında çift anadal ve yandal programına öğrenci kabulünü, YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖN LİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK hükümlerine göre yapmaktadır.
Mezuniyet Şartları: Program da mevcut olan ( Toplam 240 AKTS karşılığı ) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve mesleki stajı ile hazırladığı staj raporundan geçer not alan öğrencilere Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında lisans diploması verilir.
Ölçme ve Değerlendirme Esasları: Bölümümüzde ders geçme sistemi uygulanmaktadır. Bir öğrencinin derslerden başarılı olup olmadığı, üniversitemizin Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre girmesi gereken Arasınav ve Final/Bütünleme sınav notlarına göre belirlenmektedir. Buna göre, öğrencinin bir dersten başarısı, o dersin Final/Bütünleme sınavından sonra, ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından, Arasınav/sınavlar not ortalamasının % 40ı ile Final/Bütünleme sınav notunun % 60ının toplamı dikkate alınarak verilen harf notuna göre belirlenir. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için aldığı harf notunun en az CC olması gerekir. Harf notları ve katsayıları ile harflerin anlamları aşağıda verilmiştir. 82-100 / AA / 4.00, 74-81/ BA / 3.50, 65-73/ BB / 3.00, 58-64/ CB / 2.50, 50-57 / CC / 2.00, 40-49/ DC / 1.50, 35-39 / DD / 1.00, 25-34 / FD / 0.50, 0-24 / FF / 0.00, / F / 0.00dır. AA, BA, BB, CB, CC: Başarılı, DC: Mezun olmak için alması gereken bütün derslerden harf notu DC olanların sadece 6 tanesi başarılı sayılır, DD, FD, FF: Başarısız, F: Devamsızlık veya uygulamalardan başarısız olması nedeniyle Final/Bütünleme sınavına girme hakkı yok şeklindedir.
İstihdam olanakları: Elektronik sanayi. Endüstriyel otomasyon ve kontrol sistemleri. Analog ve sayısal olarak elektrik devre sistem tasarımı. Analog ve saysal haberleşme sistemlerinin tasarımı ve iletimi, Tıp elektroniği. Enerji üretim, iletim ve dağıtım sektörü. Elektrik makinaları. Fabrika ve işletmelerde işletim ve danışmanlık hizmetleri
Üst Derece Programlara Geçiş: Bölümümüzde Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, yurtiçinde ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Ayrıca yurt dışındaki farklı üniversitelerde ilgili kurumun şartlarını sağlamak suretiyle Lisansüstü eğitim yapabilirler.