TARİHÇE
Konya Teknik Üniversitesi; 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan 7141 sayılı kanunun yedinci maddesiyle 2809 sayılı kanuna eklenen Ek Madde-179 ile yeni bir üniversite olarak kurulmuştur. Başkanlığımız 18 Mayıs 2018 yılında Üniversitemizin kurulması ile birlikte hizmet vermeye başlamıştır.
MİSYONUMUZ
Çağdaş ve etik değerleri benimseyen, girişimci, rekabetçi, sosyal yönü gelişmiş, hukukun üstünlüğüne inanan yurtsever personelimiz ile gelişmekte olan Üniversitemizin hedeflerine uygun, birimlerimizin ihtiyaçlarını Başkanlığımızın destek birimi olduğu bilinci içinde, mevcut kaynakları en verimli şekilde kullanarak tam, hızlı ve yerinde karşılamaktır.
VİZYONUMUZ
Değişiklik ve yeniliklere açık, sorunlara hızlı, etkili ve kaliteli çözümler üreten, herkesin çalışmak isteyebileceği örnek bir birim olmaktır.
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI YÖNETİM POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI STRATEJİK AMAÇLARI, HEDEFLERİ ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ
5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında “Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. Ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir.” denilmekle Destek Hizmetleri Birimlerinin yapacağı görevler tanımlanmıştır.
Harcama Yetkilileri Hakkında iki nolu genel tebliğin 3. maddesinde ise; “5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, harcama birimlerini ilgilendiren harcamaların harcama birimleri tarafından gerçekleştirileceği, ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla diğer harcama birimlerine ilişkin mali işlemlerin idarenin destek hizmetlerini yürüten birimi tarafından yapılabileceği hükme bağlanmıştır. Bu hükmün uygulanmasında, idarelerin teşkilat yapılarında destek hizmetleri ile yardımcı hizmet birimleri olarak yer alan idari ve mali işler, makine-ikmal, satın alma, yapı işleri, personel gibi birimler destek hizmetleri birimi sayılacaktır.” Denilmekle de Başkanlığımızın bir Destek Hizmetleri birimi sayılacağı belirtilmiştir.
Üniversitemizin Eğitim Birimleri eğitim öğretim faaliyetlerini, hizmet birimleri hizmetlerini yürütebilmeleri için Destek Hizmetleri Birimi olarak en iyi hizmetleri zamanında Fakülte, Yüksekokul, Enstitü ve Birimlere (Daire Başkanlıkları, Hukuk Müş., Güvenlik Müd., Savunma Uz.vb) vererek eğitim öğretimdeki sürekliliğin sağlanması ve verimliliğin artırılması Başkanlığımızın öncelikleridir.
AMAÇ VE HEDEFLER
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı olarak; Üniversitemizin hedef ve politikaları doğrultusunda, kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını, hesap verilebilirliği ve mali saydamlığı gerçekleştirmek üzere, ödemeler dâhilinde mal ve hizmetlerin mevzuata uygun olarak en kısa zamanda, kaliteli ve en elverişli fiyatlarla satın alınmasını temin etmek suretiyle Üniversitemizin her alanda hizmet kalitesinin artırılmasını sağlamak başta gelen amaçlarımızdandır. Bu nedenle Dairemiz, sorumluluk alanındaki hizmet ve faaliyetlerini ekonomik ve etkin bir şekilde yerine getirilebilmek için; insan, para ve malzeme gibi mevcut kaynakların en verimli şekilde kullanılmasını sağlayacak tüm teknolojik imkânlarla donatılmış, ilkeli, konusunda uzman ve girişimci personeliyle örnek bir birim olmayı hedef almaktadır. Üniversitemizin gelişim sürecini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi için öncelikle ihtiyaç duyulan alanlarda her türlü mal ve hizmet alımlarının karşılanması büyük önem taşımaktadır. Bu hızlı büyüme içerisinde Üniversitemizin destek hizmetlerini yürütmektedir.
Kaliteli hizmet veren kurumlarda çalışanlar, kendilerini yenilikçi, canlı ve hareketli bir çalışma ortamında bulur. Amacımız; böyle bir ortamda kurum çalışanlarının; yeteneklerini geliştirme, işlerini çeşitlendirme, Paydaş (Akademik ve İdari Personel + Hizmet Alan Diğer Muhataplar) odaklı, yapıcı, gelişmeye açık ve pozitif bir kültürün parçası olma fırsatını vermek, gelişmenin faydalarına ortak etmek ve bunları paylaşmaktır.
1-Başkanlığımızdan hizmet alan ve faaliyetlerinden etkilenen iç ve dış paydaşlara hukuka uygun, güvenilir ve saydam hizmet sunmak,
2- Sunulan hizmetlerle, hizmet alanlarımızın memnuniyetini en üst seviyeye çıkartmak,
3- Çalışma konuları ile ilgili yeni çıkan ve ya değişen mevzuatları yakından takip ederek çalışan personeli bu konularla ilgili bilgilendirmek,
4- Teknolojik altyapıyı geliştirmek,
5- Bütçe kaynaklarımızı etkili, ekonomik, verimli ve etkin bir şekilde kullanmak,
6- Şeffaf kamuoyu denetimine açık satınalma süreci oluşturmak,
7- Tüm alımların web ortamında duyurarak rekabeti ve eşitliği sağlamak,
Hedeflerimizi başlıklar halinde sıralamak gerekirse aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür.
Çalışanların takım bilinci içinde bilgi ve becerilerinin, katılım ve motivasyonlarının artırılacağı imkânlar sunmak,
1.Kurum kültürü geliştirilmesi,
· Çalışanlar arasında güçlü bir birlik ve uzlaşma ortamı sağlanması,
· Sosyal alanlara yönelik faaliyetler yürütülmesi ve çalışan personelin katılımının sağlanması,
· Üstün gayretle çalışan öneri ve yenilik getiren personele her türlü desteğin verilmesi
· Emek ve başarıya saygı duyulması ve desteklenmesi ile başarının sahiplerine mal edilmesi,
2.Başkanlığımız personelinin tamamının birim içinde hizmet içi eğitimlerinin tamamlanmasını sağlamak.
· Verilecek eğitim, kaliteli, hizmet verme odaklı olması,
· Hizmet içi eğitim çalışmalarının kâğıt üzerinde sınırlı kalmaması,
3.Teknolojik altyapıyı geliştirmek,
· Eksik olan bilgisayar ve yazıcıların tamamlanması,
· Eskiyen makine-teçhizatın yenilenmesi veya iyileştirilmesinin tamamlanması,
4.4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu tabi olan veya olmayan tüm alımları ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa göre yapılması gereken kiralama işlemlerini Üniversitemiz web sayfasından yayınlayarak şeffaflığı tam sağlamak.
· İhalenin ve sonuçlarının yayınlanması
İlkelerimiz:
İlkelerimiz Başkanlığımızın karar ve stratejilerini belirlemede rehberlik etmektedir.
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
2023 |
2024 |
|
|
||
A1. Ulusal ve uluslararası normlar çerçevesinde kurumsallaşmayı güçlendirmek. |
|
|
|
|
|
|
H1.1 Kalite güvencesi sistemi süreçlerinin sürekli izlenmesi, ölçülmesi ve iyileştirilmesinin sağlamak. |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.1 Personelin karar alma ve yönetim süreçlerine katılımlarına yönelik eğitimler düzenleme |
|
|
|
|
|
PG.1.1.2 İç Paydaşların karar alma süreçlerine katılmalarına yönelik istişare toplantıları yapmak. |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
2023 |
2024 |
|
|
||
A2. Ulusal ve uluslararası normlar çerçevesinde kurumsallaşmayı güçlendirmek |
|
|
|
|
|
|
H2.1. Başkanlığımız personelinin kurumsallaşmaya katkısını arttırmak |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.1.1: Kalite kültürünü yaygınlaştırma ve sürekli iyileştirme faaliyetlerine yönelik farkındalığın artırılması amacıyla personelimizin katıldığı hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.1.2: Düzenlenen hizmet içi eğitim (örgün ve çevrim içi) programlarından yararlanan personel sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi