Teknoloji Transfer Ofisi Uygulama ve Araştırma Merkezi

Etkinliğin Adı

Mühendislik ve Doğa Bilimleri Alanında ARDEB Projesi Hazırlama Eğitimi

Etkinlik Yürütücüsü

Doç. Dr. Özlem ALTINTAŞ YILDIRIM

Etkinliğin Yapıldığı Yer

Konya Teknik Üniversitesi

Etkinlik Tarihleri

16-18 Ekim 2024

Mühendislik ve Doğa Bilimleri Alanında ARDEB Projesi Hazırlama Eğitimi Etkinlik Programına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

ARDEB Etkinlik Programı

 

Etkinliğin Amaç ve Kapsamı

TÜBİTAK-BİDEB bünyesindeki “2237-B Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı” desteği ile düzenlenmesi planlanan bu eğitimin amacı, Konya Teknik Üniversitesi ve diğer üniversitelerdeki doktorasını tamamlamış veya yeterlilik sınavında başarılı olmuş öğretim elemanları ve kamu kurumlarında görev yapan çalışanlara TÜBİTAK destekli araştırma projeleri hazırlamaları ve sunmaları konusunda gerekli alt yapı eğitimini vermek ve proje hazırlama geleneğinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır.

Bu kapsamda düzenlenmesi planlanan “Mühendislik ve Doğa Bilimleri Alanında ARDEB Projesi Hazırlama Eğitimi” kapsamında mühendislik ve doğa bilimlerini kapsayan özellikle çevre, kimya, yapay zekâ ve malzeme alanlarında hazırlanacak olan projeler için özgün konunun bulunması, projelerin cevaplaması gereken sorular, proje önerisi hazırlama, panellerde değerlendirme süreçleri, proje yürütme ve projeyi başarılı bir şekilde sonuçlandırma konuları üzerinde durulacaktır. Projelerden yayın üretme ve katma değer sağlama konularında katılımcıların teşvik edilmesi ve disiplinler arası çalışmalarla bölgelerindeki sanayi kuruluşlarıyla da ortak projeler hazırlamaları konularında katkı sağlanması hedeflenmektedir. 

Etkinlik kapsamında TÜBİTAK programlarının akademik, sanayi ve bilimsel etkinlik kapsamında tanıtımı ve proje konularına göre uygun programın seçilmesi,  TÜBİTAK tarafından belirlenen öncelikli alanlar, yeşil mutabakat ve 11. Kalkınma Planı hedefleri ve politikaları çerçevesinde, proje başarıyla gerçekleştirildiği takdirde projeden oluşması öngörülen etkilerin dikkate alınması ve açıklanması, panel değerlendirmesi sırasında proje önerilerinin cevaplaması beklenen sorular, ARDEB proje önerilerinde özgün konunun bulunması, özgün konu bulmada kullanılacak yöntemler, teorik bir bilgiden uygulamalı bir konunun nasıl bulunacağı, projede literatür araştırmasının yazılmasında dikkat edilecek hususlar, ARDEB proje önerilerinde amaç, hedefler ve yaygın etki kısımlarının nasıl yazılacağı, yaygın etki ile amaç ve hedeflerin nasıl ayırt edileceği, ARDEB proje önerilerinde yer alan konu, kapsam, yöntem-metot kısımlarının yazımı, projede ekip oluşturma, ekipman seçimi, iş paketi (İP) tasarlanması, iş-zaman çizelgelerinin oluşturulması, proje önerilerinde bütçe kısmının oluşturulması, projenin başarısını olumsuz yönde etkileyebilecek riskler ve bu risklerle karşılaşıldığında projenin başarıyla yürütülmesini sağlamak için alınacak tedbirler (B Planı), ARDEB proje önerilerinde başarı ölçütlerinin (iş paketinin hangi kriterleri sağladığında ne ölçüde başarılı sayılacağı) yazımı, TÜBİTAK projelerinin başvuru sistemine yüklenmesi sırasında dikkat edilmesi gerekenler ve önemli hususlar (proforma faturalar, izin belgeleri, destek mektupları vb.), ARDEB projelerinde panel değerlendirmesi atölye çalışması, proje puanlama ve rapor yazımının temsili uygulaması, değerlendirme sonuçlarına göre olumlu veya olumsuz sonuçlanan proje önerilerine yaklaşım ve sonraki süreçte yapılması gerekenler, TÜBİTAK tarafından desteklenen projelerin yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamaları konularında eğitimler verilecek ve teorik eğitimler uygulamalarla desteklenerek katılımcıların etkinlikten maksimum katkıyı almaları sağlanması amaçlanmaktadır.

 

Bu proje kapsamında belirlenen eğitmenler özellikle proje yazma ve yürütme tecrübesine sahip, kendi alanında tecrübeli akademisyenlerden seçilmiştir. Eğitmenlerimizin de desteği ile daha önceden araştırma projesi yazmamış ya da projesi kabul edilmemiş akademisyen ve araştırmacılar bu etkinlik sonrası TÜBİTAK’a kendi araştırma projesi önerilerini sunmaları konusunda teşvik edilecektir.

Katılımcı Listesi veya Kriterleri

Etkinlik için katılımcı seçiminde TÜBİTAK tarafından belirlenen kriterler dikkate alınmıştır. Buna göre katılımcıların sahip olması gereken kriterler aşağıdaki verilmiştir:

  1. Doktora/tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta, veteriner hekimlikte uzmanlık/sanatta yeterlik derecesine sahip olması, doktora/tıpta, diş hekimliğinde, eczacılıkta, veteriner hekimlikte uzmanlık/sanatta yeterlik öğrencisi olması durumunda ise doktora yeterliğini almış olması,
  2. Etkinliğe bir proje önerisi ile katılıyor olması,
  3. TÜBİTAK Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından desteklenen ulusal uluslararası projelerden (ikili ve çok taraflı uluslararası projeler, COST vb.) herhangi birini yürütmüyor/ yürütmemiş olması, (Daha önce TÜBİTAK’a proje sunmuş katılımcı olması tercih edilir.)
  4.  Daha önce bu program kapsamında desteklenen bir proje eğitimine katılmamış olması,
  5.  Katılımcıların TÜBİTAK ARBİS veri tabanına kayıtlı olması,
  6. OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olması.

Etkinlik için katılımcı sayısı 30 olarak belirlenmiştir. Sınırlı sayıda katılım olacağından daha önceden TÜBİTAK’a araştırma projesi sunmuş ve projesi reddedilen katılımcılara öncelik verilecektir. Ayrıca etkinliğe katılacak katılımcıların en az %20 ‘sinin farklı şehir ve üniversitelerden olmasına özen gösterilecektir.

Etkinliğin ve Konaklamanın Yapılacağı Yer Bilgisi

Etkinlik Konya Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Binasında bulunan Dekanlık Seminer Salonlarında yapılacaktır. Dekanlık Seminer Salonu-1 (SALON D-230) toplam kapasitesi 80 kişi olup, 30 kişilik katılımcı sayısını rahatlıkla karşılayabilecek durumdadır, teorik ve uygulama dersleri bu salonda gerçekleştirilecektir. Panel atölye çalışması için ana salona ek olarak SALON D-228 ve SALON D-229 salonları ayarlanmıştır ve her birinin toplam kapasiteleri 40 kişidir. Atölyelerde katılımcılar 3’e bölünerek her grup ayrı salonda atölye çalışmalarına katılması planlanmaktadır. Etkinlik süresince verilecek olan 50’şer dakikalık eğitim derslerin aralarında 15’er dakikalık molalar verilecektir. Molalar hem dinlenme hem de katılımcıların kendi aralarında ve eğitmenlerle kuracakları etkileşimi artırabilme vesilesiyle önem arz etmektedir. Molalarda yiyecek ve içecek ikramı yapılacak olup bunun için bir pastaneden çay-kahve ikram standı ve aperatif ikramlar temin edilecektir. İkramlar için kullanılacak olan bistro masalar Konya Teknik Üniversitesinden talep edilecektir. Seminer salonunun hemen önünde bir fuaye alanının olması çay-kahve molalarında da kullanılabilecek bir alan sunacaktır. Katılımcılara öğle yemeği Konya Teknik Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi binalarının bulunduğu Selçuk Üniversitesi yerleşkesindeki Selçuk Üniversitesi yemekhanesinde hazırlanan özel masalarda verilecektir. Etkinlik kapsamında kullanılması planlanan üniversiteye ait konferans salonları, fuaye alanı ve yemekhanelerin kapasiteleri Ek 1’de verilmiştir.

Eğitim süresince tüm katılımcılara, eğitmenlere ve destek personellerine öğle yemeği ve şehir dışından gelen katılımcılara, eğitmenlere ve destek personellerine akşam yemeği verilecektir. Öğlen yemekleri için kampüs alanımızda bulunan Konya Teknik Üniversitesi Öğretim Üyelerinin de kullanımına açık olan Keykubat Köşkü restoranından (https://www.selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/saglik_kultur/1956/keykubad-kosku/42941) ve akşam yemekleri için yine kampüs alanımızda bulunan halka açık olan AKKONAK restorandan (https://www.akkonak.com/) faydalanılacaktır. Öğle ve aksam yemekleri için önerilen restoranlardan alınan, yemek ücretlerini gösteren proforma fatura Ek 2’de verilmiştir. 16-18 Ekim 2024 tarihlerinde eğitim verileceğinden ve şehir dışından gelen katılımcı ve eğitmenlerin 15 Ekim’de Konya iline gelme durumlarında toplam 4 öğlen yemeği ve 4 akşam yemeğinin verilmesi planlanmaktadır. Dolayısıyla günde hem öğlen ve akşam yemekleri için hem de ders arası molalarındaki verilecek olan yiyecek-içecek ikramları için iaşe giderine ihtiyaç duyulacaktır.

Etkinliğe şehir dışından katılacak katılımcıların konaklaması için katılımcıların rahat edebilecekleri özelliklere (oda ısıtması, televizyon, banyo ve tuvalet, internet, sabah kahvaltısı vb.) sahip olmasına dikkat edilerek Selçuk Üniversitesi Konukevi ile görüşülmüştür. Konukevinde konaklama için yeterli yer olmaması ihtimaline karsı Gherdan Otel’de konaklamanın gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. Konaklama yerlerine ait proforma faturalar Ek 2’de verilmiştir. Konukların şehir içi ulaşım masrafları kendilerine ait olup, eğitmen olarak şehir dışından katılım sağlayacak hocalarımız için Konya teknik Üniversitesi rektörlüğü tarafından şehir içi ulaşımlarında kullanılması amacıyla araç tahsis edilecektir.

Etkinlik Düzenleme Kurulu

  • Prof. Dr. Esra YEL
  • Prof. Dr. Serpil EDİBALİ
  • Prof. Dr. İmren HATAY PATIR
  • Prof. Dr. Murat CEYLAN
  • Doç. Dr. Seçkin AKIN
  • Doç. Dr. Özlem ALTINTAŞ YILDIRIM

Etkinliğin Eğitmen Listesi

  • Prof. Dr. Esra YEL
  • Prof. Dr. Serpil EDİBALİ
  • Prof. Dr. İmren HATAY PATIR
  • Prof. Dr. Murat CEYLAN
  • Doç. Dr. Seçkin AKIN
  • Doç. Dr. Özlem ALTINTAŞ YILDIRIM