Kimya Mühendisliği

SINAV PROGRAMLARININ SON HALİNİ DUYURULAR SAYFASINDAN TAKİP EDİNİZ.

 

 

TARİHÇE

Kimya Mühendisliği Bölümü 1999 yılında Selçuk Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde kurulmuştur. Bölümümüzde 2002-2003 eğitim-öğretim yılında lisans eğitimi verilmeye başlanmış, 2010-2011 eğitim öğretim yılında ikinci öğretim programı da açılmıştır. Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde 2000-2001 eğitim öğretim yılında yüksek lisans ve 2006-2007 eğitim öğretim yılında da doktora programımız açılmıştır. 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle bölümümüzdeki ikinci öğretim lisans eğitimi programımız kapanmıştır. 2018 yılının Mayıs ayında Konya Teknik Üniversitesi’nin kurulması ile bölümümüz Konya Teknik Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi’ne aktarılmış ve bölgesinde hizmet veren tek Kimya Mühendisliği bölümüdür. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimleri ise Konya Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü bünyesinde sürdürülmektedir.

KTUN Kimya Mühendisliği Bölümü Misyonumuz (Özgörevimiz)

 

Kimya Mühendisliği Bölümünün misyonu; lisans ve lisansüstü düzeyde verdiği nitelikli eğitim-öğretim sayesinde analitik düşünebilen, yaratıcı, üretken, çözüm odaklı, tasarım yeteneği kazanmış, mesleki sorumluluklarının ve etik çerçevenin farkında olan, sektörde tercih edilen, nitelikli ve insanlığa faydalı kimya mühendisleri yetiştirmektir. Her alanda gelişen teknolojiyi takip edebilen ve uygulayabilen, ulusal ve uluslararası ölçekte araştırmalar yaparak bilim ve teknolojiye nitelikli katkıda bulunan kimya mühendisleri ile yüksek mühendis ve doktora düzeyinde bireyler yetiştirmektir.

 

KTUN Kimya Mühendisliği Bölümü Vizyonumuz (Öngörümüz)

 

Sürekli gelişim anlayışı ile ülke ihtiyaçlarını ve uluslararası standartları gözönünde bulundurarak eğitim-öğretim faaliyetleri gerçekleştirmenin yanısıra bilimsel araştırmalar yapmak ve bilim ile teknolojiyi modern araçlar vasıtasıyla toplum yararına sunmaktır. 

Endüstri ile sürekli ve yakın işbirliği içinde olmanın yanısıra meslekte güncel ilerlemeleri takip ederek saygın ve tanınmış  bir mühendislik programı olmaktır.


KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE GÜVENCESİ POLİTİKASI

 

Kimya Mühendisliği bölümü kalite politikası; üniversitemizin misyonu ve vizyonunu doğrultusunda eğitim ve araştırma faaliyetlerini evrensel bilime ve hukuka dayalı olarak sürdürmekle birlikte, yenilikçi, üretken, etik değerleri özümsemiş, akademik anlamda donanımlı ve eğitimi süresince edindiği bilgi ve deneyimi toplumun hizmetine sunabilen Kimya Mühendislerinin yetiştirilmesidir.

Kimya mühendisliği bölümü tarafından oluşturulan kalite politikası;

  • Tüm bilimsel alanlarda teorik eğitimlerin, uygulamalı eğitimlerle tamamlanmasında altyapı çalışmalarının oluşturulmasını,
  • Kendisini sürekli ölçen, analiz eden, geliştiren ve uluslararası boyutlarda kalite güvence sistemi oluşturulmasını,
  • Tüm eğitim ve öğretim faaliyetlerinde, bölümümüzün imkanlarını kullanarak eğitimin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılmasını,
  • Eğitim ve öğretim etkinliklerini değişen şartlara paralel olarak güncellenmesi ve yürütülmesini,
  • İç ve dış paydaşlarının kalite süreçlerine katılım ve memnuniyetini yüksek düzeyde tutulmasını,
  • Güncel bilimsel çalışma alanlarında uluslararası niteliğe sahip bilginin üretilmesi ve paylaşılmasını,
  • Analiz ve sentez yapma becerisi kazanmış, eğitim kazanımlarını bilimsel verimlilik alanına aktarabilen, geliştirebilen, yaratıcı ve üretken mezunlar verebilmeyi,
  • Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının uluslararası gelişmeleri takip edip fikirlerini söyleyebilecekleri bir ortamda eğitim ve öğretim faaliyetlerine devam etmelerini sağlamayı ilke olarak benimser.

 

KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ EĞİTİM ÖĞRETİM POLİTİKASI

 

Kimya Mühendisliği Eğitim-öğretim politikasında, mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip mezunlar yetiştirmeyi hedeflemektedir.  Bu hedefe ulaşırken misyonumuzun ortaya koyduğu “toplumsal duyarlılık”, “sürdürülebilirlik anlayışı”, “bilimsel bilginin üretimi ve uygulanması” “ulusal ve evrensel düzeyde donanıma sahip nitelikli kimya mühendisi” temaları dikkate alınmıştır. Eğitim-öğretim politikamız kalite politikamızda da belirtildiği gibi tüm faaliyetlerimizde sürekli gelişim ilkesi ve toplam kalite yönetimi yaklaşımıyla paydaşlarımızın memnuniyetini sağlamayı da amaç edinmektedir. Ayrıca, eğitim öğretim programları araştırma yetkinliğine sahip, bilimsel bilgiyi kullanabilen, araştırmayı öğrenen, çevre ve toplumsal duyarlılığı yüksek, insan haklarına saygılı, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bölümümüzün eğitim-öğretim politikası eğitim öğretim kalitesinin sürekli artırılmasına yönelik:

  • Eğitim ve öğretim programlarını son gelişmelerdeki gereksinimler doğrultusunda belirlemeyi, tasarlamayı, uygulamayı, izlemeyi ve sürekli iyileştirme çalışmaları yürütmeyi,
  • Öğrenme ve öğretim süreçlerinde öğrenci odaklı öğretim yöntem, teknik ve araçların uygulamalı eğitimde kullanılmasını sağlayarak öğrenmeyi daha zevkli, verimli ve kalıcı hale getirmeyi,
  • Eğitim öğretim süreçlerinin en önemli paydaşları olan öğretim üyelerinin ve öğrencilerimizin gelişimini değişen şartlara paralel olarak güncel tutarak yürütmesini desteklemeyi,
  • Eğitim öğretimde dijital olanakları artırmayı ve teknoloji entegrasyon süreçlerini geliştirmeyi
  • Uzaktan öğretim süreçlerini geliştirmeyi,
  • Eğitim öğretim etkinliklerini ve olanaklarını tüm öğrencilerimiz için yeterli ve erişilebilir kılmayı
  • Mezunlarımızın gerekli donanıma sahip olması için eğitim öğretim süreçlerinde iyi uygulama örnekleri geliştirmeyi,
  • Eğitim ve öğretim kalitesinin sürekli geliştirilmesini bu doğrultuda mezunlarımıza mesleklerinin gerektirdiği üst düzey bilgi, beceri ve yetkinlik kazandırmayı,
  • Bölümümüzün ilgili tüm akademik fonksiyonlarının bu hedeflere ulaşmak üzere sorumluluk alarak ve faaliyetleri yürütmeyi,
  • Ülkemizin bilimsel ve teknolojik gelişmesine paralel olarak sürekli gelişen kimya sanayi ve ilgili sektörlerin ihtiyaç duyduğu nitelikli, altyapısı güçlü, bilimsel yaklaşımın üstün niteliklerini özümsemiş, çağdaş, yenilikçi, araştırıcı, sorgulayıcı, çözümleyici düşünce yapısında, değişen dünya koşullarında topluma liderlik yapabilecek, AR-GE’nin önemini bilen insani değerlere saygılı, Kimya Mühendisleri yetiştirmeyi, 
  • Mezunlarımızın temel olarak “Kimya Mühendisi nedir? ve nasıl çalışmalıdır? gibi sorulara cevap verebilen nitelikli ve çözüm odaklı, bilgili, bilinçli ve proaktif olması, pratik, yorum yapabilen, analiz becerisi kuvvetli ve daima gündemi gelişmeleri takip edebilen niteliklere sahip olmasını sağlamayı,
  • İç ve dış paydaşların gereksinimleri doğrultusunda belirlenen eğitim öğretim hedefleri Kalite Komisyonu ve Kurumsal Gelişim ve Planlama Koordinatörlüğü tarafından takip edilerek sürekli iyileştirme sağlanmasını hedefleyen bir kurumdur.

 

KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA POLİTİKASI

 

Birimin araştırmaya bakış açısı:

Kimya Mühendisliği Bölümü, araştırma politikasını hedeflerini ve stratejilerini belirlerken yönetimin ve bölüm öğretim elemanlarının görüşlerini ve paydaşların bakış açılarını temel alarak yürütür. Bu strateji ve hedefler göz önüne alındığında bölümün ve üniversitenin kaynaklarını, öğretim elemanlarının katkısını en üst düzeye çıkarmak için verimli ve adil bir şekilde kullanır. Bölümün araştırma ve geliştirme faaliyetleri, ilgili yasalar göz önünde bulundurularak amacına uygun bir şekilde yürütür. Öğretim elemanlarının ve lisans öğrencilerinin bilimsel çalışmalarını, etkin yöntemlerle motive ederek ulusal ve uluslararası alanda ön plana çıkabilen eserler vermelerini sağlar.

 

Araştırma faaliyetlerinin izlenmesi:

Bölümün araştırma ve geliştirme faaliyetleri için üniversite dışı kaynak olarak TÜBİTAK tarafından desteklenen projeleri bulunmaktadır. Lisans öğrencileri ile yapılan Teknofest ve benzeri projelere ayrıca BAP tarafından destekler verilmektedir. Tez projelerin izlenmesi BAP tarafından yapılmaktadır. TÜBİTAK projeleri ise TÜBİTAK tarafından izlenmektedir. Lisans öğrencileri ile yapılan küçük projeler ve etkinlikler bölümdeki proje danışmanlarının denetimindedir.

 

Araştırma ve geliştirme için nasıl bir yöntemin benimsendiği:

Kimya Mühendisliği Bölümünün, çeşitli alanlarda çok sayıda araştırma ve uygulama laboratuvarı mevcuttur. Bu laboratuvarlar aracılığıyla akademisyenler proje hazırlama, yürütme ve değerlendirme konularında teşvik edilir, desteklenir ve yürütülen projelerin performansını ve sonuçları izlenir. Araştırma ve geliştirme için henüz bir yöntem mevcut değildir.

 

Araştırmadaki öncelikler ve tercihler:

Kimya Mühendisliği Bölümü, bir araştırma politikası öngörerek öncelikli araştırma alanlarını hazırlama aşamasındadır. Teknik bir üniversite olmasından dolayı YÖK’ün öncelikli alanlar programlarına uygun alanlarda proje ve Ar-Ge çalışmalarına yönelmek hedefleri arasındadır. Lisans öğrencileri ile ilgili olarak Sorgulayıcı Bilimsel Eğitim ve STEM çalışmalı henüz başlatılmamıştır.

 

Öğretim üyeleri ve diğer araştırma kadrolarıyla ilgili uygulamalar:

Kimya Mühendisliği Bölümü öğretim üyeleri ve diğer araştırma kadroları ile ilgili olarak unvan almış öğretim üyeleri için yeni kadroları açtırmış ve bu konudaki yeni taleplerini Dekanlığa bildirmiştir. Araştırma görevliliği için ihtiyacı olan anabilim dalları için taleplerde bulunmuş ve araştırma görevlisi alımını anabilim dalları ihtiyacı ve performansını göz önüne alarak planlamıştır.

 

Araştırma kaynakları ve altyapısının yönetimdeki tercihler:

Kimya Mühendisliği Bölümü yürütülen tez ve araştırma projelerinin ve çeşitli projelerin desteklenmesi, araştırma faaliyetlerinin teşvik edilmesi, araştırma faaliyetlerinin çıktılarının ödüllendirilmesi, araştırmaların kalitesinin artırılması ve bünyesindeki anabilim dalları için çalışmaların teşvik edilmesini destekler. Bölüm içerisinde mevcut olan cihazları araştırma yapacak elemanların kullanmasına açık hale getirmiştir. Proje ortaklığı çalışmalarındaysa bu durum daha da kolaylaştırılmıştır. Lisans öğrencilerin katılımcı olmaları halinde küçük projelere ve ar-ge faaliyetlerine katılmaları için araştırma laboratuvarları mevcuttur ve öğrenciye açıktır.

 

Eğitim-öğretim ve toplumsal hizmet süreçleri ile ilişkisi:

Kimya Mühendisliği Bölümü topluma karşı sorumluluğunun ve hizmetin gereği olarak, eğitim-öğretim, araştırma geliştirmede lisans öğrencilerinin faaliyetlerini içeren duyuruları ve faaliyetler ile ilgili kısımları içeren güncel verileri, kamuoyuyla Üniversitemiz ve Fakültemizin ve Kimya Mühendisliği Bölümü web sayfasından paylaşmaktadır.

 

Araştırma yönetiminde sorumluluklar ve rol paylaşımları:

Araştırma yönetiminde yürütülen projeler için sorumluluklar ve görev dağılımlarının oluşturulması yürütücüler tarafından yapılmaktadır. Kişiye özgü projelerde sorumluluk ve rol paylaşımı projeyi yürütenin planı dahilindedir. Bu planlar doğrultusunda yapılmış uygulamalar bulunmamaktadır.

 

Araştırma çıktılarının ve sonuçlarının izlenme, yayma ve yaygınlaştırma yöntemleri:

Kimya Mühendisliği Bölüm araştırma performansı, yıllık olarak bölüm öğretim elemanları tarafından sunulan performans izleme formları ve performans hedefleri formları toplanarak izlenmekte ve niceliksel olarak değerlendirilmektedir.

 

KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI

 

Birimin bilgi potansiyelini toplum hizmetlerine ne ölçüde yansıtacağı:

Kimya Mühendisliği Bölümü, bilim alanındaki tecrübesini uygulama alanına koyarak sanayinin ve diğer kurumların faydalanabileceği şekilde yürütmektedir. Bilim alanında çok farklı başlıklarda AR-GE çalışmaları bölüm tarafından tamamlanmış ve devam etmektedir.

 

Toplumsal hizmetleri hangi öncelikte (ulusal, bölgesel veya yerel toplum) ve hangi alanlarda (tarım, doğal kaynakların geliştirilmesi, çevreye duyarlılık, turizm vb.) yapacağı:

Toplumun ihtiyaçlarını ve önceliklerini gözeten, etkin ve sürdürülebilir toplumsal katkı faaliyetlerini teşvik edip destekleyen bir kalite politikası yürütür. Kimya Mühendisliği Bölümünün vereceği hizmetler öncelikle bölgesel olacak ve sanayiye dayalı hizmetler şeklinde olacaktır. Bu hizmetler için çevreye duyarlılık esas olacaktır. Çevre dostu malzemelerin üretilmesi konusunda fabrika sahipleri motive edilecektir ve ortak iş birliği çalışmalarına önem verilecektir. Lisans öğrencileri için sağlanan staj yerleri ve Konya şehrinde bulunan sanayi tesisleri ile iletişim sağlanarak proje üretme çalışmaları hedeflenmiştir.

 

Toplumsal katkı hizmetleri için kullanılacak mekanizmalar- araçlar:

Kimya Mühendisliği Bölümü, sürdürülebilir kalkınma amaçları ile uyumlu, toplumun ve çevrenin ihtiyaçlarına cevap verebilen ve değer yaratan toplumsal katkı faaliyetlerde (etkinlik, üretilen ürün, yenilikçi malzemelerin insan ihtiyacında kullanılabilmesi gibi) bulunmaktadır. Ulusal ve uluslararası düzeyde kurumsal iş birlikleri, çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarına yapılan görevlendirmeler ile bölümün bünyesinde yer alan anabilim dalları aracılığıyla yürütülen eğitim, hizmet, araştırma, danışmanlık ve üretim vb. ile toplumsal katkı faaliyetlerini sürdürecektir. Bu tür hizmetler ve güncel veriler; online, WEB sayfaları, proje çıktıları, tezler gibi dokümanları oluşturacak ve iş başında eğitim, üretim teknolojisi proseslerine katılımcı ve benzeri çalışmaları içine alacaktır.

 

KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ULUSLARARASILAŞTIRMA POLİTİKASI

 

Kimya mühendisliği Bölümü, misyonu bilgi ve becerilerini kullanarak teknolojik gelişmeler doğrultusunda topluma hizmet eden, bilim ve teknolojinin ülkede ve dünyada gelişmesine ve yayılmasına katkıda bulunan, Kimya Mühendisliğinin her alanında ulusal ve uluslararası düzeyde etkin roller alabilecek yeterli bilgi ve becerilerle donatılmış mesleki ve etik sorumluluğa sahip kimya mühendisleri yetiştirmek, vizyonu ise ulusal ve uluslararası düzeyde saygın, kendini çağın gereklerine göre modern teknoloji ile sürekli güncelleyen, daima gelişen bir eğitim ve araştırma kurumu olmak olan bir bölümdür. Misyonu ve vizyonu gereği uluslararası temelli bir yaklaşım benimsemiş olan bölümümüz, politikalarını da evrensellik üzerine oluşturmaktadır. Bunun sonucu olarak uluslararasılaşma bölümümüz öncelikleri arasında yer almakta olup bu alandaki planlamalar ve uygulamalar konusunda çalışmalar yürütülmektedir. Bu doğrultuda bölümümüzün uluslararasılaştırma politikası;

 

  • Araştırma geliştirmede öncelikli alanlarda en iyi araştırmacıları ve projeleri çekerek bölümün uluslararası rekabet gücünü artırmak için öğretim elemanlarının araştırmalarında ve bilimsel faaliyetlerinde uluslararası iş birliklerinin kurulmasını teşvik etmek,
  • Eğitim ve araştırmada uluslararası standartlara ulaşmaya yönelik olarak Erasmus, Mevlâna ve benzeri ikili değişim programlarına katılarak yurtdışında anlaşmalı üniversitelerle daha fazla öğrenci ve akademik personel hareketliliğini sağlamak,
  • Uluslararası öğrenci sayısının ülkesel çeşitliliğe ve öğrenci kalitesine önem verilerek artırılması, uluslararası öğretim üyesi sayısının artırılması ile uluslararası akademisyen ve öğrenciler için bölümümüzü öncelikle tercih edilen bölümler arasına yükseltmek,
  • Uluslararası tanınırlığın sağlanabilmesi amacıyla yükseköğretim alanında düzenlenen uluslararası faaliyetlere katılım sağlanmasına öncelik vermek,
  • Uluslararası seminer/kongre/konferans ve çalıştaylar düzenlemek ve bu organizasyonlara alanında öncü olan araştırmacıları davet etmek,
  • Müfredatın öğrencilerine/mezunlarına uluslararası bilim ve iş dünyasının gereksinimlerine uygun yetkinlikleri kazandıracak şekilde güncellenmesi,
  • Erasmus Programı ve diğer hareketlilik programları tarafından sunulan kaynakların etkin kullanımı ile tüm öğrencilerimizin ve personelimizin uluslararası iş birliğinden yararlanmasını sağlayarak yurt dışındaki üniversiteler ile ortak diploma programlarının geliştirilmesini kapsamaktadır.

 

KTÜN KİMYA MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI YÖNETIM POLİTİKASI

 

Birimimizin misyon, vizyon, temel değerler ve hedeflerine bağlı kalmak kaydıyla,

  • Açık, adil, şeffaf, hesap verebilen, sorumlu ve etik kurallara uygun bir yönetim tarzı ile hareket etmek, nitelikli akademik ve idari personelin istihdam edilmesini sağlamak,
  • Eğitim-öğretim, araştırma, inovasyon ve teknoloji geliştirme faaliyetlerine ilişkin karar alma süreçlerinde gerekli teknolojik alt yapıyı kurarak yönetim sistemini sürdürülebilir kılmak,
  • Kurum kültürü ve aidiyet duygusunun oluşturulması için üniversite personeline gerekli uyum eğitimlerinin verilmesini sağlamak,
  • Birime ait süreçlerin etkin ve verimli yönetilmesi amacıyla bilgi yönetim sistemlerine ilişkin faaliyetlerin güvence altına alınmasını sağlayacak aksiyonlar geliştirmek,
  • Hizmet-içi eğitim programlarının hazırlanması, uygulanması, sonuçların ölçülmesi ve değerlendirilmesi, akademik ve idari personelin ihtiyaçları doğrultusunda bireysel ve meslek gelişimlerini destekleyecek yapılandırılmış, sistematik hizmet içi eğitim programlarının sürdürülebilirliğinin sağlamak,
  • Etkin kaynak kullanımı, sürdürülebilirlik ve sürekli iyileştirmeyi hedefleyen yönetim sistem çalışmalarını sistematik olarak yürütmek,
  • Kaynakları etkin ve verimli kullanarak, tüm paydaşlar için kalite odaklı üniversite ortamı oluşturmak,
  • İç ve dış paydaşların tatmin düzeylerinin düzenli ölçülerek, elde edilen bulgular neticesinde sorunları çözüme kavuşturmak,
  • Birimin paydaşları ile gerçekleştirilen tüm süreçlerin kalite yönetim sistemi gerekliliklerince hizmet kalitesini arttırmaya yönelik çalışmalarla izlenmesi ve sürekli iyileştirilmesini sağlamak,
  • Belirlenmiş tüm stratejik paydaşların geri dönüşlerini alacak mekanizmaları belirlemek, memnuniyetini sağlayacak şekilde yönetim sistemlerini uygulamak,

Eğitim-öğretim ve araştırma-geliştirme alanlarında öncü ve lider konuma ulaşmak yolunda gerekli yönetsel ve teknolojik altyapının geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamak, ‘’yönetim sistemi’ politikamızı oluşturmaktadır.


STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ 

Bölümümüzün 2022 yılına ait stratejik plan ve performans göstergeleri tablolarına erişmek için tıklayınız.