DEKANIN SUNUŞUMühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi (MDBF), 18 Mayıs 2018 tarih ve 30425 sayılı resmi gazetede yayımlanan 7141 sayılı kanun ile kurulan Konya Teknik Üniversitesinin bünyesinde yer alan en büyük ölçekli fakültedir. 1970-1971 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı "Mühendislik-Mimarlık Yüksekokulu" olarak açılmış, 1971 yılında "Konya Devlet Mühendislik Mimarlık Akademisi" ismini almış, 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile 1982-1983 eğitim-öğretim yılında Fakülteye dönüştürülmüştür.
Meslek eğitiminde küresel yeniliklere uyum sağlanması, nitelikli insan gücü yetiştirerek istihdama katkı sağlanması, araştırma-geliştirme kültürünün geliştirilmesi, bölgesel ve küresel işbirliklerinin güçlendirilmesi temel önceliklerimizdir. Kamu-Üniversite-Sektör işbirliği çalışmalarına önem vermekteyiz. Bu bağlamda diğer üniversiteler, kamu kurumları, yerel yönetimler, sanayi, diğer özel sektör kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile görüşmeler yapılmakta, kurumsal hizmetler de verilmektedir. Sürekli geliştirmeye açık yaklaşımla sektörün beyin gücü, işgücü ve araştırmacı ihtiyacına cevap verebilecek uluslararası geçerlilikte eğitim-öğretim ve araştırma-geliştirme altyapısı sağlamak üzere, tüm kaynakları verimli, etkin kullanarak akademik ve fiziki altyapıyı güçlendirme çalışmaları yapılmaktadır. Mezunlarımızın aldığı eğitimin uluslararası tanınırlığı, Europass Etiketli Diploma eki ile belgelendirilmektedir. Fakültemiz akademik kadrosu tarafından BAP, TÜBİTAK, çeşitli bakanlıklar ve Avrupa Birliği destekli çok sayıda araştırma projesi sürdürülmektedir.
MDBF, Üniversitemizin en çok sayıda öğrenciye, altı adet blokta hizmet veren en geniş kapalı alana sahip fakültesidir. Fakültemiz, akademik kadrosu ve idari kadrosu ile 13 bölüm ve 23 programda 5000 civarında öğrenciye lisans eğitimi vermektedir. 55 ülkeden yabancı uyruklu öğrencilerimiz de mevcuttur.
Fakülte yönetimimiz şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışıyla, Üniversitemiz misyonu, vizyonu, politikaları ve stratejik planı doğrultusunda ilgili amaç, politika ve faaliyetlerin her kademede dikkate alındığı planlı, sistemli ve ilerleme odaklı bütünleşik bir yaklaşımla çalışmaları yürütmeyi hedeflemektedir.
MDBF yetkin ve dinamik akademik ve idari kadroları ile gerek yerel gerekse de bölgesel alanda Ülke ihtiyaçlarını karşılayabilecek nitelikli proje ve insan gücü yetiştirme hedeflerine hızla yürümektedir. Başarıları yükseltmenin önemli bir unsuru olan kurumsal kültür oluşturma ve aidiyet duygusunu güçlendirerek motivasyonlar sağlama çabaları artarak devam etmektedir.
Prof. Dr. Ali KÖKEN Dekan |
Misyon ve Vizyon
KTÜN MDBF’nin Vizyonu;
Ulusal ve uluslararası alanda başarıyı ve çağdaşlığı gözeterek mühendislik eğitiminde üst seviyelere erişmek, mühendislik bilim ve teknolojisine katkıda bulunabilme standartlarına sahip olmak, önde gelen saygın ve tanınmış bir eğitim kurumu olmaktır.
Fakültemiz vizyonu doğrultusunda MDBF Dekanlık birimimizin vizyonu;
‘Üst seviyelerde mühendislik eğitim-öğretimi ve mühendislik Ar-Ge ekosistemi oluşturma süreçlerini ulusal ve uluslararası standartlarda sağlayacak, şeffaf bir idari ve akademik yönetim olmak’tır
Vizyona erişmek üzere KTÜN MDBF’nin Misyonu;
Öğrencilerini, çağdaş bilgilerle donanımlı olarak ulusal ve uluslararası alanda rekabetçi, mühendislik görevlerini başarıyla yerine getirerek kendi iş alanlarında tercih edilen, analitik düşünme, problem çözme ve tasarım yeteneği kazanmış; azimli, yaratıcı, girişimci, yaşam boyu öğrenmeyi kendine görev edinmiş; mühendislik uygulamaları için modern araçları kullanma yeteneğine sahip, çevre, sağlık, güvenlik ve mesleğini koruma sorumluluğunu üstlenmiş; iş etiğine uygun davranışlar sergileyen ve ülkesine hizmet eden bireyler olarak hazırlamaktır. Lisans eğitiminin yanında, bilimsel gelişmenin itici gücü olan lisansüstü eğitim gören öğrencilerine ulusal ve uluslararası kabul gören çalışmalar yaptırarak mühendislik bilim ve teknolojisine katkı sağlama, teknoloji geliştirme, bölgesel ve ulusal mühendislik ve endüstriyel problemlere çözüm getirme hedeflerini görev edinmiştir. Bu hedeflere ulaşmak üzere, nitelikli araştırıcılardan oluşan akademik insan gücünü arttırmak gayretindedir.
Fakültemiz misyonu doğrultusunda MDBF Dekanlık birimimizin misyonu;
- Bölümlerin hedeflediği nitelikte öğrenci ve akademisyen yetiştirebilmesi için idari süreçlerin ilgili mevzuat doğrultusunda, kuralına uygun, eşit, adil ve dengeli yürütülmesini sağlamak,
- Akademik, teknik ve fiziki altyapıyı hazırlamak,
- Bölümler ile Rektörlük üst yönetimi arasında idari köprü işlevini yürütmek,
- Eğitim-öğretim ve Ar-Ge altyapısını düzenlemek’tir.
Fakültemiz bina yerleşimi.
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi (MDBF) idaresinin amaç ve hedefleri birim politikaları doğrultusunda belirlenmektedir. MDBF’nin Yönetim, Kalite, Eğitim Öğretim, Araştırma, Toplumsal Katkı, Uluslararasılaşma fonksiyonlarını kapsayan birim politikaları şöyledir:
MDBF’nin Güçlü Yönleri; |
• Teknik bir üniversitenin birimlerinden biri olmak, • Yeni ve güncel teknolojileri kullanabilme ve adapte olabilme yeteneği, • Deneyimli akademik yapı ve 50 yılı aşkın eğitim-öğretim geleneğine sahip olması, • Mezunların iş yaşamında tercih edilmesi ve önemli görevlerde başarı ile rol alması • Bazı lisans programlarının MÜDEK akreditasyonu almış olması, • Akademisyenlerin uluslararası iletişim ve işbirliği içerisinde olması, • Kamu ve özel sektöre bilimsel ve teknolojik danışmanlık hizmeti verilebilmesi, • Programların çeşitliliği ve başarıları, • Programların ilgili sektörlerle ve kamu kurumları ile ilişkilerinin bulunması, • Çift anadal ve yandal imkânları. |
MDBF’nin Fırsatları; |
• Yeni kurulan ve yeni yapılanma sürecinde olan bir üniversitede olmak, • KOP ve UNİKOP gibi oluşumlar içerisinde yer almak, • Hem sosyo-kültürel, hem de sanayi merkezi olan Konya’da yer alıyor olmak, • Konya’nın konumu, yaşam koşulları ve yurt içi ve yurt dışından ulaşım kolaylıkları, • Sanayinin proje ve teknik destek ihtiyacı, • Türkiye’nin ve dünyanın nitelikli işgücüne artan talebi, • İl ve bölgedeki farklı kurum ve kuruluşlar ile işbirliği potansiyeli, • Disiplinler arası çalışma potansiyeli, • Dünyada yaşanan teknolojik gelişmeler, • Erasmus vb. olanaklar ve bunlar aracılığı ile yurtdışı staj/eğitim/işbirliği imkânları, • Yeni yasal düzenlemeler ve uluslararası mutabakatlar ile yeni iş/proje imkanları, • Pandemi sonrası uzaktan çözümlere adaptasyon sağlanması |
MDBF’nin Zayıf Yönleri: |
• Öz gelirlerin ve bütçenin yetersizliği, • Kurum hafızası oluşturmadaki eksiklikler, veriye ulaşmadaki doğruluk ve hız sorunu, • Kurumsal kültürün henüz oluşmamış olması, • Kurumsal başarıların tanıtım eksikliği, • Uluslararası proje fonlarından yararlanma düzeyinin akademik potansiyelin altında olması, • Akademisyen ve öğrencilerin uluslararası kurum/kuruluşlardan aldığı ödüllerin yetersizliği, • Ar-Ge çalışmalarının ve patent sayısının akademik potansiyele kıyasla az olması • Dışarıya laboratuvar hizmetlerinin sayısının ve gelirlerinin yetersizliği, • Fakültemize yerleşen öğrencilerin sınav sistemindeki sıralamasının (puanının) düşük olması • Başka bir yerleşkenin içerisinde çalışmaların sürdürülmesi, binamızın olmaması, • Laboratuvarlarda donanımların güncelleme eksikliği ve teknik eleman eksikliği, • Akredite çalışmalarının tüm programlarda olmaması, |
MDBF için Tehditler: |
• Yerleşkede diğer bir üniversiteye bağlı olmak, • Vakıf üniversitelerinin çoğalması ve yeni açılan üniversitelerde sadece belirli bölümlere ağırlık verilmesinin birçok mühendislik bölümünün tercih edilmesini engellemesi • Tüm mühendislik fakültelerinde (Vakıf üniversiteleri dahil) ağırlık verilen bölümlere yerleşen öğrenci sayısının fazlalığının eğitim-öğretimi, araştırma-geliştirmeyi etkilemesi, • Belli mühendislik bölümlerine ağırlık verilmesi sonucu bu bölümlerden istihdam ihtiyacının çok üzerinde mezun verilmesi ile bu öğrencilerin geleceklerinin çok daha rekabetçi olması • Tasarruf tedbirleri, • Yasa koyucuların üniversite dinamikleri üzerinde üniversite sıralama sistemlerini etkileyecek rollere sahip olması, • Değişken ekonomik ve diğer etkiler, • Bazı bölümlerde ikinci öğretim programlarının olması, • Üniversitenin ve Fakültenin tanınırlığının yetersizliği |
MDBF Dekanlığının Amaç ve Hedefleri
Amaçlar
A1. Katılımcı ve işbirliği odaklı, düzenli yönetim sürdürmek |
A2. Fiziki altyapıyı geliştirmek |
A3. Araştırma altyapısını güçlendirmek |
A4. Akademik personelin mesleki gelişimine katkı sağlamak |
A5. Öğrencinin gelişimine katkı sağlamak |
A6. Kurumsal veri-bilgi yönetimi sağlamak |
A7. Fakültenin toplumsal katkısını artırmak |
A8. Fakültenin kalite güvence sistemini güçlendirmek ve ilerleme sağlamak |
A9. Fakülte tanıtım faaliyetleri sürdürmek |
A10. Kurumsallığı, aidiyeti ve sosyo-kültürel gelişimi güçlendirmek |
Hedefler
H1.1. İç paydaşlarla iletişim ve işbirliğinin sürekliliğini sağlamak H1.2. Dış paydaşlarla iletişim ve işbirliğinin sürekliliğini sağlamak H1.3. İl ve bölgedeki kurum-kuruluşlarla etkileşim içinde olmak H1.4. Süreçleri gözden geçirmek, bürokrasiyi kolaylaştırıcı düzenlemeler yapmak |
H2.1. Laboratuvar, atölye, bilgisayar olanaklarını güncellemek H2.2. Yeni kampüs şekillendirmeye katkı sunmak H2.3. Alet, teçhizat, donanım vb sağlamak H2.4. İç mekan düzenleme ve onarımlarını yapmak |
H3.1. Araştırma geliştirme faaliyetlerini ve etkinliğini artırmak H3.2. Yayın, proje vb akademik başarıların artması için motivasyon sağlamak H3.3. Bilimsel çalışma yürütülebilmesi için imkanlar ölçüsünde altyapı olanakları, onarım vb hizmetleri sağlamak |
H4.1. Mesleki deneyimi zenginleştirecek faaliyetleri özendirmek ve desteklemek H4.2. Sempozyum, kongre, konferans, çalıştay ve seminerler düzenleme faaliyetlerine katkı sağlamak H4.3. Sempozyum, kongre vb veya uluslararası değişim programlarına katılımı artırmak |
H5.1. Uygun eğitim-öğretim ortamı sağlamak H5.2. Güncel gelişmeler ve kariyer geliştirme olanaklarını duyurmak H5.3. Eğitim-öğretimin mevzuata uygun şekilde yürütülmesini sağlamak H5.4. Öğrenci değişim programlarına katılımı teşvik etmek H5.5. Uluslararası standartta diploma eki vermek |
H6.1. Kayıtlı veri düzenini sağlamak H6.2. Raporlamaları düzenli yapmak ve arşivlemek H6.3. Üniversitenin diğer birimleriyle veri-bilgi akışını sürekli ve düzenli takip etmek |
H7.1. KOSGEB, TUBITAK, Tekn. Geliştirme Bölgeleri gibi kurum ve programlara destek vermek H7.2. Danışmanlık, bilirkişilik vb faaliyetleri sürdürmek H7.3. Güncel gelişmelerde gerektiğinde toplumu bilgilendirmek H7.4. Yerel, bölgesel veya ulusal birliklerde (Örn. KOP) üzerine düşen kurumsal katkıları sunmak |
H8.1. Kurum kalite rehberi ile uyumlu çalışmalar sürdürmek H8.2. GZFT analizini periyodik olarak güncellemek H8.3. Fakültenin bilgi-deneyim potansiyelini takip etmek, H8.4. Fakültenin potansiyelini hem bireylerin hem kurumun gelişmesine katkı sunacak yönde değerlendirmek H8.5. Uluslararası standartta kalite güvence belgesi almak |
H9.1. Ulusal tanıtım amaçlı faaliyetler tasarlamak ve yürütmek H9.2. Uluslararası tanıtım amaçlı faaliyetler tasarlamak ve yürütmek |
H10.1. Ödül-takdir mekanizması ile motivasyonu artırmak H10.2. Öğrenci sosyal faaliyetlerini desteklemek H10.3. Akademik personel sosyal faaliyetlerini desteklemek H10.4. Kültürel etkinlikleri artırmak |