Bölüm Başkanı: Doç. Dr. Özlem ALTINTAŞ YILDIRIM
Erasmus Koordinatör: Doç. Dr. Mustafa KOCABAŞ
Farabi/Mevlana Koordinatör: Doç. Dr. Mustafa KOCABAŞ
TARİHÇE |
Konya’daki Metalurji ve Malzeme Mühendisliği bölümleri arasında en köklüsü olan bölümümüz, 2008 yılında Selçuk Üniversitesi bünyesinde kurulmuş Mühendislik ve Doğa Bilimleri fakültesinde eğitime başlamıştır. Konya Teknik Üniversitesi; 18.05.2018 tarih ve 34425 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış olan 7141 sayılı kanunun yedinci maddesiyle 2809 sayılı kanunla eklenen Ek Madde-179 ile yeni bir üniversite olarak kurulmuştur. Konya Teknik Üniversitesi rektörlüğüne bağlı olarak Mühendislik ve Doğa Bilimleri fakültesi oluşturulmuştur. Bölümümüz Metalurji ve Malzeme Mühendisliği olarak faaliyetlerini devam ettirmektedir. Eğitim dili Türkçe olan bölümümüzün eğitim süresi dört yıldır ve sayısal puanla öğrenci alınmaktadır.
Konya bölgesinde demir döküm, çelik döküm, alüminyum döküm ve kaplama üretim tesisleri ve kalite kontrol yoğun bir şekilde faaliyet göstermektedir. Mevcut tesislerin önemli sayıda Metalurji ve Malzeme mühendisi gereksinimi vardır. Bu bağlamda bölümümüzden mezun mühendisler bu gereksinimin karşılanmasına katkı sağlamaktadırlar.
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü, temel ve mühendislik bilimlerinde güçlü bir altyapıya sahip olmasının yanı sıra öğrencilerimizden akademik olarak başarılı olanlar fakültemizdeki diğer bölümlerde veya farklı fakültelerdeki bölümlerle uzmanlaşmaya olanak sağlayan Yan Dal Programı ve ikinci bir programda lisans diploması almayı mümkün kılan Çift Anadal Programından yararlanmaları mümkündür. Üniversitemizde ilk ve tek olarak bölümümüzde uygulanmaya başlanan İşletmede Mesleki Eğitim Programı ile öğrencilerimizi eğitim-öğretim hayatlarının son senesinde iş hayatına hazırlanmaktadırlar.
AMAÇLAR |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında gerekli bilgilerle donanmış, kullanılmakta olan mühendislik malzemelerinin özelliklerini inceleme, belirleme ve yeni mühendislik malzemelerini geliştirme bilgi ve becerisine sahip, analitik düşünebilen ve yaşam boyu öğrenme düşüncesini benimsemiş, lisansüstü öğrenime hazır, mesleki alanında karşılaşabileceği sorunlara çözüm üretebilecek, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeten mühendisler yetiştirmektir.
VİZYON |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında hem ulusal hem de uluslararası düzeyde kabul gören, toplum ve insanlık yararına çalışan, alanında yetkin akademisyenleri ve teknik altyapısı ile bilgi ve teknoloji üreterek bölgesel ve ulusal kalkınmaya katkı sağlayan, konusunda uzman Metalurji mühendisleri yetiştiren, disiplinlerarası çalışmaların yapıldığı, başarılı öğrencilerin tercih ettiği ve mezunları da iş hayatında tercih edilen, uluslararası seviyede akredite olmuş öncü bir bölüm olmaktır.
MİSYON |
Öğretim üyesi kadrosunu ve fiziki altyapısını tamamlamış, etik anlayışa sahip, karar mekanizmalarında katılımcı, paylaşımcı ve şeffaf olan, üniversite-sanayi işbirliğini destekleyen, bölge ve ülke sanayisinin sorunlarına cevap verecek nitelikte bilimsel ve uygulamalı araştırma çalışmaları yapan, bu çalışmalardan ortaya çıkan bilimsel verileri yayınlayan ve endüstriye aktaran, Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında yeterli bilgi ve becerilerle donanmış, araştırmacı ve analitik düşünebilen, kültürel donanımlı, ekip çalışmasına yatkın, konusunda yetki ve sorumluluk alabilecek, meslek etiğinden taviz vermeyen, çözüm üretebilen ve ufku geniş mühendisler yetiştiren bir bölüm oluşturmayı amaçlamaktadır.
Program Dili: Türkçe
PROGRAM TANIMI |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği, inorganik ve organik kökenli doğal veya sentetik hammaddelerden başlayarak metal, seramik ve polimer esaslı mühendislik malzemelerinin tasarlanmasını, geliştirilmesini, üretilmesini ve bunların özelliklerinin çeşitli sanayi dallarındaki teknik ihtiyaçlara uyarlanmasını konu alır.
KABUL VE KAYIT KOŞULLARI |
Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak (yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların denkliğinin Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanması gerekir), Öğrenci Seçme Sınavı sonucunda, o öğretim yılında Konya Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümüne merkezî yerleştirme sistemi veya Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı ile kayıt hakkı kazanmış olmak, o öğretim yılı için geçerli olan puan ile şartlara sahip bulunmak, Kayıt için ÖSYM kılavuzunda belirtilen belgeleri getirmek, Açıköğretim hariç başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak şartları aranmaktadır.
ÖNCEKİ ÖĞRENEMENİN TANINMASI |
Bölümümüze yatay ve dikey geçişle gelen veya LYS sınavı ile yerleşen öğrencilerimizin önceden almış olduğu dersler İntibak Komisyonumuzca İntibak Yönergesi hükümlerine göre değerlen dirilerek öğrenciler bölümümüz ders planı ve müfredatına uygun derslerden muaf tutulmaktadır.
MEZUNİYET ŞARTLARI |
Öğrenciler mezun olabilmek için en az 240 AKTS ve 2.00/4.00 ağırlıklı not ortalamasını sağlamak, 4. ve 6. dönem sonlarında (Endüstri ve İşletme) toplamda 40 iş günü yaz stajını, 7. ve 8. dönemlerde de bitirme projelerini alarak başarılı oldukları takdirde mezun olma hakkına sahiptir.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ESASLARI |
Bölümümüzde ders geçme sistemi uygulanmaktadır. Derslerde yılıçi çalışma olarak 1 veya 2 vize sınavı yapılmakta, laboratuvar, quiz, proje vb.çalışmalar yaptırılmaktadır. Yarıyıl sonunda final sınavı yapılmakta, yıliçi çalışmalardan alınan ortalama notun %40ı ile final sınavında alınan notun %60ı öğrencilerin geçme notunu oluşturmaktadır. Final sınavında başarısız olan öğrencilerin bütünleme sınavına girme hakkı bulunmaktadır. Öğrencilerin başarısı 4.00 üzerinden değerlen dirilmektedir. Öğrencilerin 100 üzerinden aldığı notun 4.00lık sistemdeki karşılığı AA, BA,BB,CB,CC gibi harflerle ifade edilmektedir. 100 üzerinden alınan notların harf karşılığı : 90-100 AA 4.00 / 85-89 BA 3.50 / 75-84 BB 3.00 / 70-74 CB 2.50 / 60-69 CC 2.00 / 55-59 DC 1.50 / 50-54 DD 1.00 / 40-49 FD 0.50 / 0-39 FF 0,00 / Devamsız F 0,00 / FD, FF: Başarısız F: Devamsızlık veya uygulamadan başarısız olması nedeniyle genel sınava girme hakkı yok. Bir dersten geçebilmek için en az CC almak gereklidir. Ancak, yarıyıl ortalaması 2.00 veya üzerinde olan öğrenciler DD veya CC aldığı derslerden başarılı sayılmaktadır.
İSTİHDAM OLANAKLARI |
Mezunlarımız, yurtiçinde çeşitli kuruluşlar ve araştırma merkezlerinde seçkin elemanlar olarak çalışmaktadır. Metalurji ve Malzeme Mühendisliğinin ayırdedici bir özelliği, bu alan mezunlarının geniş iş olanaklarına sahip olmasıdır. Bu durum, var olan tüm sektörlerin yaklaşık %70inin malzeme veya malzeme ile ilintili olmasından kaynaklanmaktadır. Mezunlarımız bir taraftan demir ve çelik, seramik, cam gibi entegre tesislerde veya orta ölçekli araürün üreten tesislerde üretim bazında görev alırken diğer taraftan savunma, petrokimya, enerji, havacılık ve otomotiv, beyaz eşya vb. sektörlerde görev yapmaktadır. Oldukça geniş bir yelpazeyi kapsayan bu ikinci alanda son yıllarda oluşan hızlı ve yenilikçi ürün geliştirme zorunluluğu, iş olanaklarında malzeme mühendislerine tasarım ve araştırma geliştirme alanlarında yeni fırsatlar sunmuştur. Ayrıca önemli sayıda girişimci mezunumuz kendilerine ait küçük ölçekli işletmelerde döküm, ısıl işlem, toz metalurjisi, yüzey kaplamalar, kompozit üretimi vb. konularında faaliyet göstermektedir. Bölümümüz mezunlarının çalışabileceği bazı endüstri kolları: Demir Çelik ve Döküm Demir Dışı Metal Üretim Otomotiv Kamu Araştırma Kurumları Savunma Sanayii Seramik ve Cam Enerji Madeni Eşya ve Makine Üretimi Polimer Elektronik Kaynak ve Tahribatsız Muayene.
ÜST DERECE PROGRAMLARA GEÇİŞ |
Bölümümüz Fen Bilimleri Enstitüsünün Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Ana Bilim dalını oluşturmaktadır. Yüksek Lisans ve Doktora Programımıza 2011 yılından bu yana öğrenci alınmaktadır. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, yurtiçinde lisansüstü eğitim için gerekli şartlardan olan ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE GÜVENCESİ POLİTİKASI |
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ EĞİTİM ÖĞRETİM POLİTİKASI |
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA POLİTİKASI |
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ ULUSLARARASILAŞMA POLİTİKASI |
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ YÖNETİM POLİTİKASI |
KTÜN METALURJİ ve MALZEME MÜHENDİSLİĞİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI |
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|||||
|
YILLAR* |
||||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
A1. Bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerini artırmak |
|
||||
Hedef: H.l.1- Öğretim üyesi başına düşen toplam nitelikli yayın sayısını artırmak |
|||||
PG.1.1.1. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
0,38 |
0,07 |
|
|
|
PG.1.1.2. SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
2.08 |
1,46 |
|
|
|
PG.1.1.3. Öğretim üyesi başına düşen atıf sayısı (ISI Citation Index veri tabanınca taranan dergilerde yer alan yayınlardan |
27,92 |
54,3 |
|
|
|
PG.1.1.4. Öğretim üyesi başına düşen ulusal ve uluslararası Sempozyum ve Kongrelerde sunulan bildiri sayısı |
0,92 |
0,84 |
|
|
|
Hedef: H.l.2- Bilimsel araştırma projelerini artırmak |
|||||
PG.1.2.1. Ulusal ve uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge niteliği taşıyan proje sayısı (BAP dahil edilmiştir) |
4 |
7 |
|
|
|
PG.1.2.2. Üniversite tarafından bilimsel araştırma projesi sağlanan destek miktarı (TL) |
|
|
|
|
|
PG.1.2.3. Ulusal kaynaklardan (BAP) araştırma projeleri için ede edilen toplam destek miktarı (TL) |
|
|
|
|
|
PG.1.2.4. Uluslararası kaynaklardan araştırma projeleri için elde edilen toplam destek miktarı |
|
|
|
|
|
PG.1.2.5. Değişim programları haricinde araştırma amaçlı yurt dışına giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H.l.3- Öğretim üyesi başına düşen patent, faydalı model ve tasarım sayısını artırmak |
|||||
PG.1.3.1. Başvurulan patent, faydalı model ve tasarım sayısı |
|
|
|
|
|
PG.1.3.2. Sonuçlanan patent, faydalı model ve tasarım sayısı |
|
|
|
|
|
PG.1.3.3. Ticarileşen patent, faydalı model ve tasarım sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|||||
|
YILLAR* |
||||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
A2. Eğitim ve Öğretim Faaliyetlerinin Ulusal ve Uluslararası Standartlarda Gerçekleştirmek |
|
||||
Hedef: H.2.1- Eğitim programlarının niteliğinin geliştirmesi ve niceliğinin artırılması |
|||||
PG.2.1.1. Lisans öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.1.2. Ön lisans öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.1.3. Yüksek lisans eğitiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.1.4. Lisansüstü ve lisans programlarında öğretim üyesi başına öğrenci sayısı |
1,45 |
8 |
|
|
|
PG.2.1.5. Ön lisans programlarında öğretim elemanı başına öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H.2.2- Alternatif öğretim imkanlarının geliştirilmesi |
|||||
PG.2.2.1. Çift anadal ve yandal yapılan program sayısı |
2 |
2 |
|
|
|
PG.2.2.2. Değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.2.3. Disiplinler arası yüksek lisan sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.2.4. Öğrencinin uzaktan öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
|
|
|
|
|
PG.2.2.5. Yabancı dil öğretim veren program sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H.2.3- Eğitim ve öğretimde uluslarasılaşma faaliyetlerinin artırılması |
|||||
PG.2.3.1. Ön lisan ve lisans öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
%4,1 |
%0 |
|
|
|
PG.2.3.2. Lisansüstü öğretimde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
|
|
|
|
|
PG.2.3.3. Uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.3.4. Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.3.5. Uluslararası değişim programları kapsamında gelen ve giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H.2.4- Ulusal ve uluslararası görünürlüğün artırılması |
|||||
PG.2.4.1. Düzenlenen uluslararası etkinlik sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.4.2. Düzenlenen ulusal etkinliklerin sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.4.3. Akademik personelin yurt dışındaki uluslararası etkinliklere katılım sayısı |
2 |
3 |
|
|
|
PG.2.4.4. Akademik personelin yurt içindeki etkinliklere katılım sayısı |
6 |
8 |
|
|
|
Hedef: H.2.5- Eğitim ve öğretim altyapısını geliştirmek |
|||||
PG.2.5.1. eğitim ve araştırma için kullanılan lisanslı yazılım sayısı |
3 |
3 |
|
|
|
PG.2.5.2. Üniversite kütüphanesindeki basılı ve elektronik yayın sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.5.3. Öğrencinin ücretsiz internete ulaşım alanı (m2) |
|
|
|
|
|
PG.2.5.4. Laboratuvardaki cihaz sayısı |
25 |
27 |
|
|
|
Hedef: H2.6- Eğitim-öğretim ile ilgili geri bildirimin alınması |
|||||
PG.2.6.1 Mevcut öğrenci anketi |
1 |
1 |
|
|
|
PG.2.6.2 Mezun öğrenci anketi |
1 |
1 |
|
|
|
PG.2.6.3 İşveren anketi |
|
1 |
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|||||
|
YILLAR* |
||||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
A3. Kamu-Üniversite-Sektör işbirliğini arttırmak |
|
||||
Hedef: H.3.1- Eğitim programlarının niteliğinin geliştirmesi ve niceliğinin artırılması |
|||||
PG.3.1.1. Üniversite ile ilişkili teknoparklarda öğretim elemanlarınca veya dış paydaşlarla ortak yapılan proje sayısı |
|
|
|
|
|
PG.3.1.2. Üniversite ile ilişkili teknoparklarda kurulan şirket ve yeni birim (kuluçka merkezi, laboratuvar, atölye) sayıları |
|
|
|
|
|
PG.3.1.3. Öğrencilerin staj imkanlarının artırılmasına yönelik yapılan protokol sayısı |
|
|
|
|
|
PG.3.1.4. Öğrencilerin girişimcilik ruhunun artırılmasına yönelik yapılan faaliyetlerin sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H.3.2- Kamu-Üniversite-Sektör (KÜSİ) arasında gerçekleştirilecek ar-ge proje/sözleşme kapasitesi ve etkinliğinin artırılması |
|||||
PG.3.2.1. KÜSİ ile ortak yürütülen proje sayısı |
|
|
|
|
|
PG.3.2.2. KÜSİ ile ortak yürütülen projelerin toplam bütçesi (milyon TL) |
|
|
|
|
|
PG.3.2.3. KÜSİ kapsamında sözleşme karşılığı verilen danışmanlık hizmeti sayısı |
2 |
|
|
|
|
PG.3.2.4. KÜSİ kapsamında imzalanmış ve devam eden protokol sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|||||
|
YILLAR* |
||||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
A4. Topluma sunulan hizmet ve sosyal sorumluluk projelerini arttırmak |
|
||||
Hedef: H.4.1- Sosyal sorumluluk proje sayısının artırılması |
|||||
PG.4.1.1. Topluma yönelik düzenlenen etkinlik sayısı |
|
|
|
|
|
PG.4.1.2. Yürütülen sosyal sorumluluk proje sayısı |
|
|
|
|
|
PG.4.1.3. Düzenlenen sosyal içerikli kurs sayısı |
|
|
|
|
|
PG.4.1.4. Düzenlenen sosyal içerikli kurslardan yararlan kişi sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER VE PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
|||||
|
YILLAR* |
||||
2022 |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
|
A5. Kurumsal kaliteyi arttırmak ve kurum kültürünü geliştirmek |
|
||||
Hedef: H.5.1- Akademik personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|||||
PG.5.1.1 Akademik personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
Hedef: H5.2- İdari personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|||||
PG.5.2.1. Mezun öğrenci memnuniyet düzeyi (%) |
|
%75 |
|
|
|
Hedef: H5.3- Paydaşlarla iletişimin ve katılımcılığın artırılması |
|||||
PG.5.3.1. Dış paydaşlarla yapılan toplantı sayısı |
1 |
|
|
|
|
PG.5.3.2. İç paydaşlarla yapılan toplantı sayısı |
1 |
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi