TARİHÇE
Konya Teknik Üniversitesi; 18.05.2018 tarih ve 30425 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan 7141 sayılı kanunun yedinci maddesiyle 2809 sayılı kanuna eklenen Ek Madde-179 ile yeni bir üniversite olarak kurulmuştur. Başkanlığımız 18 Mayıs 2018 yılında Üniversitemizin kurulması ile birlikte hizmet vermeye başlamıştır.
MİSYONUMUZ
Çağdaş ve etik değerleri benimseyen, girişimci, rekabetçi, sosyal yönü gelişmiş, hukukun üstünlüğüne inanan yurtsever personelimiz ile gelişmekte olan Üniversitemizin hedeflerine uygun, birimlerimizin ihtiyaçlarını Başkanlığımızın destek birimi olduğu bilinci içinde, mevcut kaynakları en verimli şekilde kullanarak tam, hızlı ve yerinde karşılamaktır.
VİZYONUMUZ
Değişiklik ve yeniliklere açık, sorunlara hızlı, etkili ve kaliteli çözümler üreten, herkesin çalışmak isteyebileceği örnek bir birim olmaktır.
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI YÖNETİM POLİTİKASI
KTÜN İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI STRATEJİK AMAÇLARI, HEDEFLERİ ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ
5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında “Alım, satım, yapım, kiralama, kiraya verme, bakım-onarım ve benzeri malî işlemlerden; idarenin tamamını ilgilendirenler destek hizmetlerini yürüten birim, sadece harcama birimlerini ilgilendirenler ise harcama birimleri tarafından gerçekleştirilir. Ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla bu işlemler destek hizmetlerini yürüten birim tarafından yapılabilir.” denilmekle Destek Hizmetleri Birimlerinin yapacağı görevler tanımlanmıştır.
Harcama Yetkilileri Hakkında iki nolu genel tebliğin 3. maddesinde ise; “5018 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin ikinci fıkrasında, harcama birimlerini ilgilendiren harcamaların harcama birimleri tarafından gerçekleştirileceği, ancak, harcama yetkililiği görevi uhdesinde kalmak şartıyla, harcama birimlerinin talebi ve üst yöneticinin onayıyla diğer harcama birimlerine ilişkin mali işlemlerin idarenin destek hizmetlerini yürüten birimi tarafından yapılabileceği hükme bağlanmıştır. Bu hükmün uygulanmasında, idarelerin teşkilat yapılarında destek hizmetleri ile yardımcı hizmet birimleri olarak yer alan idari ve mali işler, makine-ikmal, satın alma, yapı işleri, personel gibi birimler destek hizmetleri birimi sayılacaktır.” Denilmekle de Başkanlığımızın bir Destek Hizmetleri birimi sayılacağı belirtilmiştir.
Üniversitemizin Eğitim Birimleri eğitim öğretim faaliyetlerini, hizmet birimleri hizmetlerini yürütebilmeleri için Destek Hizmetleri Birimi olarak en iyi hizmetleri zamanında Fakülte, Yüksekokul, Enstitü ve Birimlere (Daire Başkanlıkları, Hukuk Müş., Güvenlik Müd., Savunma Uz.vb) vererek eğitim öğretimdeki sürekliliğin sağlanması ve verimliliğin artırılması Başkanlığımızın öncelikleridir.
Daire Başkanlığımız verilen görevleri; Üniversitemiz tarafından tahsis edilen insan ve mali kaynakları en etkin ve verimli biçimde kullanmak suretiyle yürütülmesini, denetim ve kontrol en yakına çekilerek hizmet kalitesinin artırılmasını, aynı zamanda iş akış süreçlerini kısaltarak hizmetlerin zamanında yapılmasını sağlamayı amaç edinmiştir.
Başkanlığımızın ana hedefi; Görev alanındaki hizmet ve faaliyetlerin yerine getirilmesinde insan, para ve malzeme gibi kaynakları mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde şeffaf, etkin ve en verimli şekilde kullanmak, gerekli alt yapıyı geliştirip güçlendirerek, çalışanlarını takım bilinci içinde bilgi ve becerilerini arttırabileceği imkânlar oluşturmak, teknolojik imkânlarla donanmış çağdaş ve bilimsel tüm gelişmeleri çalışmalarına yansıtan, Üniversite içerisinde işinde uzman, yaratıcı ve yenilikçi elemanlarıyla vereceği hizmetler ile örnek bir Başkanlık olmaktır.
İlkelerimiz:
İlkelerimiz Başkanlığımızın karar ve stratejilerini belirlemede rehberlik etmektedir.
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
2023 |
|
|
|
||
A1. Üniversitemiz kaynaklarının etkin, şeffaf, hesap verilebilirlik ve amacına uygun bir şekilde kullanımını sağlamak için gerekli alt yapıyı geliştirmek. |
|
|
|
|
|
|
H1.1 Etkin bir iç kontrolün, elektronik ortamda yürütülebilirliğinin sağlanarak zaman ve kırtasiye tasarrufu elde etmek. |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.1 Elektronik Kamu Alımları Platformu Kullanımı (EKAP) |
|
|
|
|
|
PG.1.1.2 Harcama Yönetim Sistemi Kullanımı (MYS) |
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.3 Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi Kullanımı (KBS) |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
2023 |
|
|
|
||
A2. Modern yönetim yaklaşım yöntemlerinin benimsenmesi |
|
|
|
|
|
|
H2.1.Çalışanların görev tanımlarının, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.1.1 Satın alma biriminin görev dağılımının oluşturulması |
|
|
|
|
|
PG.2.1.2 Tahakkuk biriminin görev dağılımının oluşturulması |
|
|
|
|
|
|
H2.2. Birimin kendi web sayfasını oluşturma ve gerekli doküman ve bilgilerin bu sayfadan yayınlanmasının sağlanması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.1 Misyon, vizyon oluşturulması ve paylaşılması |
|
|
|
|
|
PG.2.2.2 Üniversitemiz kaynaklarının etkin, şeffaf, hesap verilebilirlik ve amacına uygun bir şekilde kullanımını sağlamak amacıyla stratejik amaç, hedef ve göstergelerin paylaşılması |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
||||||
2022 |
2023 |
|
|
|
|||
A3. Personelin takım bilinci içinde bilgi ve becerilerinin, katılım ve motivasyonlarının arttırılacağı imkanlar oluşturmak |
|
|
|
|
|
||
H3.1 Üniversitemiz bünyesinde ve birimimizde satın alma hizmeti veren birimlerin, hizmet içi eğitimlerinin tamamlanarak, mevzuatı kullanma bilgi ve beceri sahibi olan personel sayısını arttırmak |
|
|
|
|
|
||
|
PG.3.1.1 Elektronik Kamu Alımları Platformu Kullanımı (EKAP) eğitiminin verilmesi |
|
|
|
|
|
|
PG.3.1.2 Harcama Yönetim Sistemi Kullanımı (MYS) eğitiminin verilmesi |
|
|
|
|
|
||
PG.3.1.3 Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi Kullanımı (KBS) eğitiminin verilmesi |
|
|
|
|
|
||
H3.2 Başkanlığımız çalışanları arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
||
|
PG.3.2.1 Aylık yapılan toplantı ve yemek organizansyonu |
|
|
|
|
|
|
PG.3.2.2 Sorunların çözümünde personelin görüş ve önerilerinin alınması |
|
|
|
|
|
||
* T
yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi