Dersin Adı | MATEMATİK-1 | ||
Dönemi | Dersin Kodu | Teorik Saat / Uygulama Saati | AKTS |
1 | 5041101 | 2 / 0 | 3 |
Dersin Düzeyi | Önlisans | ||
Dersin Veriliş Biçimi | Yüzyüze | ||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Nurettin Irmak | ||
Koordinatör E-Mail | nirmak ktun.edu.tr | ||
Öğretim Elemanı |
|
||
Yardımcı Öğretim Elemanları |
|
||
Dersin Amacı | Öğrencilere mesleği için gerekli olan matematiksel bilgi ve beceriyi çalışma yaşamına uygulayabilme yeterliliği kazandırmaktır. |
Destek Dersi |
100 |
Ders Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
---|
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası |
Hafta | Ders İçerik | Kaynak |
---|---|---|
1 | Sayı kümeleri ile ilgili temel bilgiler | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
2 | Tamsayılarda dört işlem | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
3 | Rasyonel sayılarda dört işlem | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
4 | Üslü sayılarda dört işlem | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
5 | Köklü sayılarda dört işlem | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
6 | Cebirsel ifade, eşitlik kavramı ve mesleki uygulamaları | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
7 | Çarpanlara ayırma, özdeşlik ile ilgili temel bilgiler ve çözümler | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
8 | Birinci dereceden denklemler ile ilgili temel bilgiler ve çözümler | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
9 | ARASINAV | |
10 | İkinci dereceden denklemler ile ilgili temel bilgiler ve çözümler | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
11 | İkinci dereceden denklemler ile ilgili temel bilgiler ve çözümler | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
12 | Oran ve orantı özellikleri ile ilgili temel işlemler ve mesleki uygulamaları | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
13 | Ölçü, ölçek, hacim ve uzunluk hesaplamaları | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
14 | Eşitsizliklerle ilgili temel hesaplamalar | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
15 | Birinci dereceden iki bilinmeyenli iki denklemden oluşan denklem sistemleri | Nurcan Baykuş Savaşaneril, Mehmet Kaynak, Meslek Yüksek Okulları İçin Matematik, Kanyılmaz Matbaası, İzmir, 2018 Cengiz ÇINAR, İbrahim YALÇINKAYA, A. Selçuk KURBANLI, Dağıstan ŞİMŞEK, Genel Matematik, (3. Baskı) , Konya, 2013. Mustafa Balcı, Temel Matematik |
Sıra | Ders Öğrenim Çıktıları | Değer |
---|---|---|
1 | Sayı kümelerini tanıyabilme | 10 |
2 | Sayma sayısı, doğal sayı, tamsayı, kesir, rasyonel sayı, irrasyonel sayı ve reel sayı kavramlarını ayırt edebilme | 10 |
3 | Mesleğinde tamsayılarda, ondalık sayılarda ve kesirlerle ilgili dört işlem yapabilme | 10 |
4 | Çok küçük pozitif sayıları, üslü ve köklü ifadeleri mesleğinde ifade edebilme | 20 |
5 | Cebirsel ifade, eşitlik ve denklemin genel anlamını kavrayabilme | 10 |
6 | Oran ve orantı problemlerini denklemlere dönüştürerek çözümlerini bulabilme | 10 |
7 | Birinci ve ikinci dereceden denklemlerin çözümlerini bulabilme | 10 |
8 | İki denklemden oluşan denklem sistemlerini, günlük ve iş hayatında karşılaştığı problemlere uygulayabilme | 20 |
DÖÇ 1 | DÖÇ 2 | DÖÇ 3 | DÖÇ 4 | DÖÇ 5 | DÖÇ 6 | DÖÇ 7 | DÖÇ 8 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 10 | 10 | 10 | 20 | 10 | 10 | 10 | 20 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | PÇ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
AKTS İş Yükü | Sayı | Süre,Dakika | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 14 | 90 | 1260 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 0 | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | 0 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | 0 | Sunum | 0 | 0 | 0 | Proje hazırlama | 0 | 0 | 0 | Diğer çalışmalar | 0 | 0 | 0 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 1 | 1500 | 1500 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 1 | 1500 | 1500 |
AKTS İş Yükü | Ara Sınava Katkı Yüzdesi | Finale Katkı Yüzdesi |
---|---|---|
Haftalık ders saati (Teorik) | 0 | 0 | Haftalık ders saati (Uygulama) (laboratuvar, stüdyo, atölye vb) | 0 | 0 | Ödev | 0 | 0 | Kısa Sınavlar (quiz) | 0 | 0 | Materyal tasarlama, hazırlama | 0 | 0 | Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | Rapor hazırlama | 0 | 0 | Sunum | 0 | 0 | Proje hazırlama | 0 | 0 | Diğer çalışmalar | 0 | 0 | Ara sınav ve ara sınava hazırlık | 100 | 0 | Genel sınav ve genel sınava hazırlık | 0 | 100 |