Dersin Adı | DOĞAL KAYNAKLARIN YÖNETİMİ VE PLANLAMASI (SEÇMELİ) | ||
Dönemi | Dersin Kodu | Teorik Saat / Uygulama Saati | AKTS |
8 | 3503865 | 2 / - | 4 |
Dersin Düzeyi | Lisans | ||
Dersin Dili | Türkçe | ||
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze | ||
Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. Fatih EREN | ||
Koordinator E-mail | |||
Öğretim Elemanı |
|
||
Yardımcı Öğretim Elemanları | |||
Dersin Amacı | Tabiatın, doğal kaynakların ve biyoçeşitliliğin değerini öğrencilere kavratmak insan/doğa diyalektiğinde doğal kaynakların kent planlama süreçlerinde daha iyi korunmasının yollarını ve mekanizmalarını kurumsal bir bakış açısıyla ortaya koymaktır. |
Temel Bilimler | Mühendislik Bilimleri | Sosyal Bilimler | Eğitim Bilimleri | Sanat Bilimleri | Sağlık Bilimleri | Tarım Bilimleri |
0 | 30 | 50 | 0 | 0 | 0 | 20 |
DERS YÖNTEM VE TEKNİKLERİ |
Ders Anlatımı, Seminer |
HAFTA | DERS İÇERİĞİ | KAYNAK |
1 | Giriş | - |
2 | Doğal Kaynak nedir? | Ders Notu |
3 | Doğal Kaynak Alanlarının Sınıflandırılması | Ders Notu |
4 | Doğal Kaynakların Yönetimi | Ders Notu |
5 | Biyoçeşitliliğin Önemi | Ders Notu |
6 | Doğal Sit Alanlarında Yaşanan Problemler | Ders Notu |
7 | Tabiat Varlıklarını Koruma Mevzuatı | Ders Notu |
8 | Korunan Alanlarda Hazırlanan Koruma Amaçlı İmar Planları | Ders Notu |
9 | Türkiyenin Doğal Kaynakları | Ders Notu |
10 | Türkiyenin Biyoçeşitliliği | Ders Notu |
11 | ARA SINAV | Ders Notları |
12 | Sınıfiçi Uygulama 1 | - |
13 | Sınıfiçi Uygulama 2 | - |
14 | Sınıfiçi Uygulama 3 | - |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ | Ara Sınav | Final | |||
Sayı | Katkı Payı | Sayı | Katkı Payı | ||
Yarıyıl İçi Çalışmaları | : | - | - | 1 | 60 |
Devam/Katılım | : | - | - | - | - |
Uygulamalı Sınav | : | - | - | - | - |
Derse Özgü Staj | : | - | - | - | - |
Küçük Sınav | : | - | - | - | - |
Ödev | : | - | - | - | - |
Sunum ve Seminer | : | - | - | - | - |
Projeler | : | - | - | - | - |
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları | : | - | - | - | - |
Vaka Çalışmaları | : | - | - | - | - |
Arazi Çalışmaları | : | - | - | - | - |
Klinik Çalışmaları | : | - | - | - | - |
Diğer Çalışmaları | : | - | - | - | - |
Ara Sınav | 1 | 40 | - | - | |
Final | - | - | - | - |
AKTS İŞ YÜKÜ TABLOSU | Sayı | Süre | |
Ders Süresi | : | 1 | 28 |
Sınav Dışı Ders Çalışma Süresi | : | - | - |
Sunum ve Seminer Hazırlama | : | 3 | 30 |
Derse Özgü Staj | : | - | - |
Atölye/Laboratuvar Uygulamaları | : | - | - |
Arazi Çalışmaları | : | - | - |
Vaka Çalışmaları | : | - | - |
Projeler | : | - | - |
Ödev | : | - | - |
Küçük Sınavlar | : | - | - |
Ara Sınav | : | 1 | 2 |
Final | : | - | - |
DERSİN AKTS KREDİSİ | 4 |
No | DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI | KATKISI (*) |
D.Ö.Ç. 1 | Doğal kaynakların nasıl yönetildiğini öğrenme | 3 |
D.Ö.Ç. 2 | Doğal kaynak alanlarının nasıl planlandığını öğrenme | 4 |
D.Ö.Ç. 3 | Biyoçeşitliliğin önemini kavrama | 3 |
D.Ö.Ç. 4 | Doğal sit alanlarınında yaşanan problemleri görme | 3 |
D.Ö.Ç. 5 | Tabiat varlıklarını koruma mevzuatına hakim olma | 3 |
D.Ö.Ç. 6 | Doğal sit alanlarında koruma amaçlı imar planı yapım aşamalarına vakıf olma | 4 |
* 1: Zayıf - 2: Orta - 3: İyi - 4: Çok İyi
|
PROGRAM ÇIKTISI VE DERS ÖĞRENİM ÇIKTISI İLİŞKİ MATRİSİ
|
DÖÇ1 | DÖÇ2 | DÖÇ3 | DÖÇ4 | DÖÇ5 | DÖÇ6 | DÖÇ7 | DÖÇ8 | DÖÇ9 | DÖÇ10 | DÖÇ11 | DÖÇ12 | DÖÇ13 | DÖÇ14 | DÖÇ15 | DÖÇ16 | DÖÇ17 | DÖÇ18 | DÖÇ19 | DÖÇ20 | |
PÇ1 | ||||||||||||||||||||
PÇ2 | ||||||||||||||||||||
PÇ3 | ||||||||||||||||||||
PÇ4 | ||||||||||||||||||||
PÇ5 | ||||||||||||||||||||
PÇ6 | ||||||||||||||||||||
PÇ7 | ||||||||||||||||||||
PÇ8 | ||||||||||||||||||||
PÇ9 | ||||||||||||||||||||
PÇ10 | ||||||||||||||||||||
PÇ11 | ||||||||||||||||||||
PÇ12 | ||||||||||||||||||||
PÇ13 | ||||||||||||||||||||
PÇ14 | ||||||||||||||||||||
PÇ15 | ||||||||||||||||||||
PÇ16 | ||||||||||||||||||||
PÇ17 | ||||||||||||||||||||
PÇ18 | ||||||||||||||||||||
PÇ19 | ||||||||||||||||||||
PÇ20 | ||||||||||||||||||||