Bölüm Başkanı: Prof.Dr. Niyazi BİLİM
Erasmus Koordinatör: Dr.Öğr. Üyesi Hasan Ali TANER
Amacı: Maden Mühendisliği Programımız için ifade edilen özgörü ve özgörev tanımına uygun olarak belirlenen program eğitim amaçları, temel bilimleri maden mühendisliği alanında kullanabilen, yerüstü ve yeraltı madenciliği konusunda yeterli bilgi birikimine sahip, cevher ve kömür hazırlama konusunda yeterli bilgiye sahip, karşılaştığı mühendislik sorunlarına doğru ve analitik düşünerek çözüm getirebilen, öğrenmiş olduğu bilgilerden yeni fikirler üretebilen ve kendine güvenen, teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve kendi alanına uygulayabilen, ülkenin maden kaynakları hakkında yeterli bilince sahip olan, dünya ve ülke madenciliğindeki gelişmeleri takip edebilen, ekip çalışması bilincine sahip ve kendine özgüveni ile fikirlerini açıkça ortaya koyabilen, kendini iyi bir şekilde ifade eden ve insanlarla iletişimde başarılı maden mühendisleri yetiştirmektir.
Vizyon: Ulusal ve uluslararası madencilik sektörünün ihtiyaç duyduğu gereksinimlere cevap verebilen bir eğitim programını yürütmek, her türlü mesleki problemin üstesinden gelebilecek çözüm önerilerini açık bir fikirle ortaya koyup tartışabilecek öğrenci yetiştirmek, akademik çalışmalarıyla ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkı koymak, uluslar arası düzeyde tanınan saygın bir bölüm olmaktır.
Misyon: Mühendis doğru ve analitik düşünen, öğrenmiş olduğu bilgilerden yeni fikirler üreten, problem çözme yeteneği gelişmiş kendine güvenen kişi tanımına uygun olarak öğrencilerini teknik bilgilerle donanımlı, karşılaştığı sorunları analitik düşünme yetisi ile çözen, tasarım yeteneği kazanmış, girişimci, öğrenme ve öğrenmenin önemini kavramış, Maden mühendisliği uygulamalarında sosyal ve ekonomik hususları göz önünde bulunduran ve ayrıca çevreye duyarlı mesleki etik bilincine sahip bireyler olarak hazırlamaktır.
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ / ABD KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ POLİTİKASI
• Maden Mühendisliğinin misyonu, vizyonu ve amaçları ile uyumlu çalışmalar sürdürme
• İnsan kaynaklarının yetkinliğini ve motivasyonunu gözden geçirme ve artırma
• Uluslararası kabul görmüş standartlarda kalite yönetimi sağlama ve sürdürme
• Küresel ihtiyaçlar doğrultusunda yenilikçi bireyler yetiştirme, öncü araştırma faaliyetleri sürdürme
• Stratejik plan ile uyumlu idari faaliyetler sürdürme
• GZFT analizlerini periyodik olarak gözden geçirme ve yenileme
• Maden Mühendisliği iç ve dış değerlendirme gibi mekanizmalarla akademik ve idari faaliyetleri sürekli gözden geçirme ve iyileştirme
• Tüm kaynakları stratejik plan ile uyumlu, verimli, etkin kullanma
• Süreçlerde ilgili paydaş katılımını sağlama, onlarla etkili iletişim ve iş birliği içinde olma
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ/ ABD YAŞAM BOYU ÖĞRENME POLİTİKASI
• Eğitim-öğretimin güncel, çağın gerekliliklerine uyum sağlayacak şekilde güncellenmesinde paydaş katkısını sağlama
• Akademik kadronun araştırma ve geliştirme deneyimlerinin ve birikimlerinin sürekli yenilenen ve gelişen eğitim-öğretime entegre edilmesini sağlama
• Araştırma yetkinliğini geliştirecek kurum içi hizmetler ve eğitimler düzenleme
• İhtiyaçlar doğrultusunda farklı yüz yüze veya uzaktan eğitim yöntemleriyle eğitimi değişken koşullarda sürdürme
• Eğitim-öğretimde kalitenin arttırılması sürecine öğrenci, akademik personel ve mezunların katkılarını dâhil etme
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ /ABD TOPLUMSAL KATKI POLİTİKASI
• Toplumda kalite kültürünün oluşmasına ve gelişmesine katkı sağlama
• Akademisyenlerin uzmanlık alanlarında bilirkişilik ve danışmanlık hizmeti verme
• Öğrenci topluluklarının etkinlikleri ile topluma katkı yapacak çalışmalar düzenleme
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ /ABD YÖNETİM POLİTİKASI
• Şeffaf ve hesap verebilir olma
• Paydaş görüş ve fikirlerini tespit ederek bölüm içerisinde yer verme
• Akademik ve idari personele yaşam boyu öğrenme bilinci aşılama ve hizmet içi eğitimler verme
• Lisansüstü eğitim kapasitesini arttırma
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A1. Bilimsel araştırma-geliştirme faaliyetlerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H1.1 Öğretim üyesi başına düşen toplam nitelikli yayın sayısını artırmak |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.1 Ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
|
|
|
|
|
PG.1.1.2 SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yayımlanmış öğretim üyesi başına düşen yayın sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.3 Öğretim üyesi başına düşen atıf sayısı (SCI, SCI-Expanded, SSCI, AHCI ve ESCI endeksli dergilerde yer alan yayınlardan) |
|
|
|
|
|
|
PG.1.1.4 Öğretim üyesi başına düşen ulusal ve uluslararası sempozyum ve kongrelerde sunulan bildiri sayısı |
|
|
|
|
|
|
H1.2. Bilimsel araştırma projelerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.2.1 Ulusal ve uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen Ar-Ge niteliği taşıyan proje sayısı (BAP dahil) |
|
|
|
|
|
PG.1.2.2 Değişim programları haricinde araştırma amaçlı yurt dışına giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
|
H1.3. Araştırma altyapısını geliştirmek |
|
|
|
|
|
|
|
PG.1.3.1 Araştırma laboratuvarı sayısı (Altyapı olanakları ve teknik donanımı iyileştirilen laboratuvar sayısı) |
|
|
|
|
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A2. Eğitim ve öğretim faaliyetlerini ulusal ve uluslararası standartlarda gerçekleştirmek |
|
|
|
|
|
|
H2.1. Eğitim programlarının niteliğinin geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.1.1 Lisans öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.1.2 Lisansüstü öğretiminde akredite program sayısı |
|
|
|
|
|
|
H2.2. Alternatif öğretim imkânlarının geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.1 Çift anadal yapılan lisans program sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.2.2 Yandal yapılan lisans program sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.3 Değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı (Lisans) |
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.4 Değişim programlarından faydalanan öğrenci sayısı (Lisansüstü) |
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.5 Lisans öğrencisinin Uzaktan Öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
|
|
|
|
|
|
PG.2.2.6 Lisansüstü öğrencisinin Uzaktan Öğretimle aldığı AKTS’nin toplam aldığı AKTS değerine oranı % |
|
|
|
|
|
|
H2.3. Eğitim ve öğretimde uluslararasılaşma faaliyetlerinin artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.1 Lisans öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
|
|
|
|
|
PG.2.3.2 Lisans seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.3 Lisans seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.4 Lisansüstü öğretiminde yabancı uyruklu öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı (%) |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.5 Lisansüstü seviyesinde uluslararası değişim programları kapsamında giden öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.6 Lisansüstü seviyede uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.7 Uluslararası değişim programları kapsamında giden öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.3.8 Uluslararası değişim programları kapsamında gelen öğretim elemanı sayısı |
|
|
|
|
|
|
H2.4. Ulusal ve uluslararası görünürlüğümüzün artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.4.1 Birimde düzenlenen uluslararası etkinliklerin sayısı |
|
|
|
|
|
PG.2.4.2 Birimde düzenlenen ulusal etkinliklerin sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.2.4.3 Yabancı dilde hazırlanan internet sayfası (Lisans) |
|
|
|
|
|
|
PG.2.4.4 Yabancı dilde hazırlanan internet sayfası (Lisansüstü) |
|
|
|
|
|
|
H2.5. Eğitim ve öğretim altyapısını geliştirmek |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.5.1 Eğitim ve araştırma için kullanılan yazılım sayısı (Açık kaynak ve Lisanslı) |
|
|
|
|
|
PG.2.5.2 Laboratuvardaki cihaz sayısı |
|
|
|
|
|
|
H2.6. Eğitim-öğretim ile ilgili geri bildirimin alınması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.2.6.1 Mevcut öğrenci anketi |
|
|
|
|
|
PG.2.6.2 Mezun öğrenci anketi |
|
|
|
|
|
|
PG.2.6.3 İşveren anketi |
|
|
|
|
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A3. Kamu-Üniversite-Sektör iş birliğini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H3.1 Üniversite-sanayi iş birliğini kurumsallaştırmak ve hizmet kapasitesinin artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.3.1.1 Kamu/sektör ile yapılan işbirliği sayısı |
|
|
|
|
|
PG.3.1.2 Öğrencilerin staj imkânlarının artırılmasına yönelik yapılan işbirliği sayısı |
|
|
|
|
|
|
PG.3.1.3 Öğrencilerin kamu/sektör buluşması kapsamında yapılan faaliyetlerin sayısı |
|
|
|
|
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A4. Topluma sunulan hizmet ve sosyal sorumluluk projelerini artırmak |
|
|
|
|
|
|
H4.1 Sosyal sorumluluk projesi sayısının artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.4.1.1 Topluma yönelik düzenlenen etkinlik sayısı |
|
|
|
|
|
STRATEJİK AMAÇLAR, HEDEFLER ve PERFORMANS GÖSTERGELERİ |
YILLAR* |
|||||
2022 |
|
|
|
|
||
A5. Kurumsal kapasiteyi artırmak ve kurum kültürünü geliştirmek |
|
|
|
|
|
|
H5.1. Akademik personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|
|
|
|
|
|
|
PG.5.1.1 Akademik personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
H5.2. İdari personelin kişisel gelişiminin desteklenmesi |
|
|
|
|
|
|
|
PG.5.2.1 İdari personelin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitim sayısı |
|
|
|
|
|
H5.3. Paydaşlarla iletişimin ve katılımcılığın artırılması |
|
|
|
|
|
|
|
PG.5.3.1 Dış paydaşlarla yapılan toplantı sayısı |
|
|
|
|
|
PG.5.3.2 İç paydaşlarla yapılan toplantı sayısı |
|
|
|
|
|
* Tabloda beş yıllık veriler gösterilecektir (Başlangıç yılı 2022). A: Amaç, H: Hedef, PG: Performans Göstergesi
Program Dili: Türkçe
Program Tanımı: Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer alan Maden Mühendisliği Bölümü 1992 yılında eğitim ve öğretime başlamıştır. Her öğrenim yılı başında ortalama 60 öğrencinin eğitime başladığı birinci sınıftan itibaren temel bilim dersleri, mühendislik bilim dersleri ve Maden Mühendisliğiyle ilgili mesleki dersler verilerek öğrenciler çalışma hayatına hazırlanmaktadır. Öğrencilere verilen laboratuar uygulamaları, arazi çalışmaları, bitirme tez çalışması, tasarım projeleri ve yaz stajlarıyla onların kendi mesleklerinde deneyim kazanmaları da sağlanmaktadır. Bölüm 2003-2004 öğretim döneminde İngilizce destekli eğitime geçmiş olup, toplam eğitim süresi 1 yıllık İngilizce hazırlık sınıfı ile birlikte 5 yıla çıkmıştır. Ayrıca, Bölümümüzde 2005-2006 öğretim yılından itibaren ikinci öğretim programı uygulamaya konulmuştur. İngilizce hazırlık sınıfı her iki öğretim programında da mevcuttur.
Kabul Kayıt Koşulları: Bölümümüze LYS sınavı sonuçlarına göre merkezi sistemle öğrenci yerleştirilmektedir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması: İntibak Komisyonumuzca İntibak Yönergesi hükümlerine göre bölümümüze yatay ve dikey geçişle gelen veya LYS sınavı ile yerleşen öğrencilerimizin önceden almış olduğu dersler değerlendirilerek öğrenciler bölümümüz ders planı ve müfredatına uygun derslerden muaf tutulmaktadır.
Mezuniyet Şartları: Bölümümüzden bir öğrencinin mezun olması için programda öngörülen mezuniyet için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlaması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
Ölçme ve Değerlendirme Esasları: Bölümümüz ölçme ve değerlendirme esasları Konya Teknik Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre belirlenmektedir.
İstihdam olanakları: Mezunlarımızın çalışma alanları başlıklar halinde, Kömür, metalik maden ve endüstriyel hammadde yataklarının çeşitli yöntemlerle (galeri, kuyu, sondaj, jeofizik gibi) aranması, Maden yataklarının teknik esaslar çerçevesinde, güvenli, ekonomik ve çevreye duyarlı bir şekilde işletilmesi ve zenginleştirilmesi, Çeşitli amaçlara yönelik yeraltı kazıları (ulaşım, depolama, sığınak gibi), İşletmelerde iş sağlığı ve güvenliği çalışmalarının planlanması ve yönetimidir. Mezunlarımız, TKİ Genel Müdürlüğü, TTK Genel Müdürlüğü, Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü, MTA Genel Müdürlüğü, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Türkiye Demir-Çelik İşletmeleri AŞ, DSİ Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Üniversite ve Yüksek Okullar, Seramik, cam ve çimento fabrikaları, Mermer ve doğaltaş ocağı işletmeleri, Maden arama, fizibilite ve değerlendirme çalışmaları, Tünel ve metro çalışmalarında istihdam edilmektedir. Mezunlarımız ayrıca madencilik ile ilgili her türlü faaliyette danışman ve teknik nezaretçi olarak görev alabilmektedir.
Üst Derece Programlara Geçiş: Mezunlarımız Fen Bilimleri Enstitülerinin açmış olduğu doktora ve yüksek lisans eğitimi kontenjanları ve esasları dahilinde eğitim-öğretim hayatına yurtiçinde ve gerekli şartları sağlayarak yurtdışında devam edebilirler.